Pēc avārijas kādam BMW īpašniekam atlīdzībā izmaksāti vairāk nekā 66 tūkstoši eiro (1)

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Šovasar ievērojami – par 63% – palielinājies apdrošināšanas atlīdzību pieteikumu skaits par auto sadursmēm, salīdzinot ar pērnā gada vasaru. Šā gada vasaras mēnešos Apdrošināšanas sabiedrība BALTA (PZU grupa) atlīdzībās par autotransporta sadursmēm ar citu transportlīdzekli izmaksājusi jau gandrīz 3,2 miljonus eiro.

Īpaši daudz sadursmju uz Latvijas autoceļiem notikušas tieši vasaras mēnešos. Pieteikto atlīdzību skaits tuvojies 2000, kas ir par 63% vairāk nekā pērnā gada vasarā, un tie veido gandrīz pusi no visām BALTA šogad pieteiktajām apdrošināšanas atlīdzībām par sadursmēm ar citiem transportlīdzekļiem.

"Vasara, protams, ir laiks, kad gribas piedzīvojumus, ir daudz kur jāpaspēj, cilvēki atpūšas no darbiem un kļūst vieglprātīgāki. Taču nekas no tā nav labs iemesls riskēt ar savu un apkārtējo drošību un veselību, braucot pārgalvīgi vai mēģinot kaut ko pierādīt sev un citiem satiksmes dalībniekiem. Protams, var būt situācijas, kad liels karstums ietekmē autovadītāja pašsajūtu vai citi ekstremāli laikapstākļi padara braucienu riskantu. Tās ir lietas, ko nevaram ietekmēt, toties mēs varam izvērtēt situāciju pirms brauciena uzsākšanas, izvēlēties piemērotu ātrumu un maršrutu un atcerēties, ka neviena ballīte, randiņš vai sacensības nav cilvēku dzīvības vērtas," atgādina BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs Kristaps Liecinieks.

Papildus BALTA eksperts uzsver, ka ceļu satiksmes negadījumu statistika ir viens no kritērijiem, kuri tiek ņemti vērā, veidojot KASKO un OCTA apdrošināšanas piedāvājumu, attiecīgi – jo biežāk tiek izraisīti ceļu satiksmes negadījumi, jo lielāka varbūtība, ka maksa par apdrošināšanu būs lielāka nekā autovadītājam, kuram nav negadījumu vēstures.

Par sadursmēm ar citiem transportlīdzekļiem šogad BALTA ir izmaksājusi jau 6,7 miljonus eiro. No astoņiem gadījumiem, kad atlīdzība pārsniegusi 30 000 eiro, septiņi notikuši vasaras mēnešos. Lielākā summa – vairāk nekā 66 000 eiro – izmaksāta kādam BMW X5 īpašniekam, vēl divu spēkratu – cita BMW X5 un Volvo XC90 – vadītājiem izmaksāti vairāk nekā 40 000 eiro.

"Visbiežāk sadursmju cēlonis ir dažādu satiksmes drošības normu un noteikumu apzināta pārkāpšana, vai tā būtu ātruma pārsniegšana un agresīva braukšana, vai arī neuzmanība, lietojot viedierīces transportlīdzekļa vadīšanas laikā. Šādi ieradumi var izraisīt negatīvas sekas ne tikai transportlīdzekļa vadītājam, bet arī citiem satiksmes dalībniekiem," uzsver Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) Kvalifikācijas departamenta vadītājs Juris Teteris.

Ātruma pārsniegšanas un agresīvas braukšanas problemātika šovasar aktualizēta satiksmes drošības kampaņā "Ceļš nav skrejceļš", atkārtoti atgādinot, ka zinātniskie pētījumi pierāda – samazinot vidējo braukšanas ātrumu vien par 2 km/h, satiksmē bojāgājušo skaits pret pagājušo gadu samazinātos par aptuveni 15%, bet ievainoto skaits – par 9%, tādējādi Latvijā ik gadu varētu glābt ap 20 dzīvību un par 400 samazināt ievainoto skaitu.

Arī Valsts policija, vieni no satiksmes drošības kampaņas rīkotājiem, aicina ikvienu pārskatīt savu braukšanas ieradumus un koncentrēties uz ceļa, braucot pie stūres.

"Pieaugošo ceļu satiksmes negadījumu skaitu Valsts policija saista ar to, ka lielai daļai iedzīvotāju vasara ir atvaļinājumu un atpūtas laiks, tādēļ palielinās satiksmes intensitāte, līdz ar to arī negadījumu skaits aug. Valsts policija atgādina, ka autovadītājiem un arī citiem satiksmes dalībniekiem vienmēr jābūt modriem, piedaloties ceļu satiksmē, jo mazākā uzmanības novēršana no ceļa var beigties pat ar traģiskām sekām," brīdina Valsts policijas Reaģēšanas pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis.

BALTA, CSDD un Valsts policija atgādina – lai brauciens būtu drošs un braucēji nokļūtu galamērķī sveiki un veseli, autovadītāja pienākumi ir:

  • pirms brauciena pārliecināties par automašīnas tehnisko stāvokli;
  • ievērot ceļu satiksmes noteikumus un braukšanas kultūru – nav nekur jāskrien vai jāpierāda sevi pie stūres;
  • rūpēties par autovadītāja pašsajūtu, apsvērt nepieciešamību un spējas braukt;
  • ņemt vērā ceļa un plānotā maršruta specifiku – ceļu remontus, citu bīstamību; ja iespējams, savlaicīgi izplānot maršrutu;
  • rēķināties ar laikapstākļiem un citiem ārējiem faktoriem, kas var ietekmēt brauciena drošumu, – nokrišņiem, tumsu, karstumu utt.
Uz augšu