Viņš apstiprināja plašsaziņas līdzekļu ziņojumus, ka kuģis ir piekrauts ar 20 000 tonnu amonija nitrāta. “Būtībā tā ir bīstama prece,” viņš teica. Tomēr pašlaik nav zināms, kādas konkrētas briesmas rada šī krava. Ļoti sprādzienbīstamā ķīmiskā viela bija cēlonis katastrofai Libānas galvaspilsētas Beirutas ostā 2020. gada augustā, kur ostā gadiem ilgi bija nepareizi uzglabāts liels daudzums šīs ķīmiskās vielas. Toreiz bojā gāja vairāk nekā 200 cilvēku.
Pēc ekspertu domām, pašlaik Ziemeļjūrā vilktais kravas kuģis “Ruby” ar aptuveni 20 000 tonnu amonija nitrāta tiešus draudus nerada. “Tā ir amonija nitrāta labā īpašība. Patiesībā to ir diezgan grūti aizdedzināt,” Dānijas raidorganizācijai DR sacīja sprāgstvielu eksperts Pīters Halds no Dānijas Orhūsas universitātes. “Nav tā, ka tas eksplodēs, ja kuģis ar kaut ko sadursies vai kāds kaut ko iemetīs kravā.”
Lai sasniegtu Baltijas jūru, kuģis var braukt tikai caur Lielo Beltu starp Dāniju un Vāciju. Kā uzsvēra Zviedrijas Jūras un iekšzemes kuģniecības aģentūra, kuģis ir pārāk liels, lai šķērsotu Erezundu starp Zviedriju un Dāniju. Jūras tiesību eksperts Henriks Ringboms no Åbo Akadēmijas Turku, Somijā, Somijas raidorganizācijai Yle sacīja, ka kaimiņvalstis varētu aizliegt kuģim braukt, atsaucoties uz risku, un vajadzības gadījumā apturēt to ar spēku.
Norvēģijas laikraksts “The Barents Observer” ziņoja, ka “Ruby” augusta beigās izbrauca no Krievijas ostas Kandalakšas Murmanskas apgabalā un devās uz Kanāriju salām. Tomēr ar Maltas karogu peldošais kravas kuģis pie Norvēģijas krastiem nonāca vētrā, guva nelielus bojājumus un meklēja drošu ostu. Pēc tam, kad kuģis kādu laiku atradās Trumses ostā, tam lūdza to atstāt un doties uz vietu, kur to varētu noenkurot un salabot.