Ja kāds par tevi tomēr pasmīnēs, problēma ir viņā, jo pieauguši cilvēki tā nerīkojas. Šī sociāli neadekvātā uzvedība liecina, ka cilvēks savu nepatiku pret sevi, savu iekšējo kritiķi, novirzījis uz citu cilvēku. Tas neattiecas uz tevi, bet gan norāda uz otra cilvēka nespēju regulēt savas emocijas.
Ja tomēr māc bažas, ka saņemsi kritiku par nepareizu vingrojumu izpildījumu, šīs bailes ir dabiskas. Tas ir mudinājums iegūt trenera instrukciju par sev piemērotām aktivitātēm vai inventāra izmantošanu, lai izvairītos no traumām un pietuvotos programmai, kas sniegs labākos rezultātus.
Apvieno sportu ar socializēšanos
Grūtības uzturēt regularitāti treniņu apmeklējumā ļoti bieži saistās ar to, ka individuāla nodarbošanās ar fiziskām aktivitātēm prasa papildu pašmotivāciju. Ja uz sporta klubu dodies viens, katru reizi motivēšana gulsies uz taviem pleciem, turklāt nāksies plānot, ko darīt, nebūsi drošs, vai izpildi vingrojumu pareizi, un pastāv lielāka iespēja, ka gūsi traumu un izkritīsi no ritma, pēc kura atkal grūtāk sākt regulāru aktivitāti.
Trenera piesaiste vai sportošana kopā ar draugu, dzīvesbiedru vai citu stabilu grupu, kā deju kolektīvu, atvieglo iziešanu no mājas un ierašanos treniņu vietā, jo kalpo kā sociālais spiediens un atbalsts. Pie viena sports kļūst par socializēšanās iespēju, veicinot nodarbes pievilcību.
Fizisko aktivitāšu sociālo nozīmi izjutām jau bērnībā, kad sportiskas aktivitātes ļāva iepazīt fizisko pasauli, pārbaudīt un trenēt ķermeni, sadraudzēties ar to. Apgūstot jaunas iemaņas, attīstot ātrumu un spēku, veidojām savu pašapziņu. Sports veicināja sociāla kontakta veidošanu ar vienaudžiem, sadarbojoties sporta stundās skolā, ārpusskolas aktivitātēs un aktīvos izklaides brīžos.