Tāpat deputāte akcentēja - ja tikai viens pretendents varēja pieteikties iepirkumam, tāds iepirkums nedrīkstēja notikt un vairāk pretendentu piesaistīšanai bija nepieciešams izzināt situāciju tirgū, piebilstot, ka iepirkumam ir jēga tikai tad, ja pastāv godīga konkurence un ir iespējams izvēlēties lētāko piedāvājumu.
ZM valsts sekretāra vietnieks Jānis Šnore skaidroja, ka 2022.gads bija Krievijas agresijas gads Ukrainā un tendence bija pāriet maksimāli lielā telpā no iekšdedzes dzinēju darbinātiem transportlīdzekļiem uz tīrajiem transportlīdzekļiem, kas bija pamata motivācija šim projektam.
Viņš piekrita, ka visi lēmumi notika sasteigti, bet mērķi un uzstādījumi tajā brīdī, kad elektrouzlādes iespējas bija limitētas, bija jārisina ātrāk nekā elektroautomobiļu iegāde, piebilstot, ka elektroautomobiļu dīkstāve ir daudz dārgāka nekā elektrouzlādes iekārtu dīkstāve.
Šnore norādīja, ka uzstādījumi projekta izstrādes brīdī bija - pēc iespējas ātrāk atbrīvoties no jebkuru naftas produktu izmantošanas, un šie apsvērumi nav mainījušies arī šobrīd, jo tīkla izveide ir obligāta zaļā kursa prasība.
Tāpat ZM valsts sekretāra vietnieks minēja, ka tā brīža izvēles veiktas, apzinot atvēlētajā laika posmā iespējamos pretendentus, piebilstot, ka pieredze elektroautomobiļu uzlādes tīklu izvietošanas jomā Baltijā nebija ierobežota un izvietoto staciju skaits bija pietiekami liels, lai būtu pietiekams daudzums pretendentu ar nepieciešamo darbības pieredzi.
Viņš uzsvēra, ka šodien skatoties, iespējams, pretendentu prasības varēja nedaudz samazināt, bet ar tām nebija plānots ierobežot konkurenci. Ministrijas izvēle projekta izstrādes laikā bija nodrošināt, lai iepirkums realizētos un pretendents būtu pietiekami kvalificēts, ZM neuzņemoties lieku risku par rezultātiem. Šnore akcentēja, ka stacijas ir izbūvētas un darbojas, kā arī to jaudas tiks palielinātas, kad būs lielāks pieprasījums.