Celma skaidro, ka šīs darbības tiek veiktas, lai krāpnieki iegūtu piekļuvi klienta finanšu līdzekļiem, kas diemžēl nereti arī izdodas, jo shēma, kurā krāpnieki uzdodas par uzticamas iestādes pārstāvjiem, dažkārt spēj pārliecināt pat ļoti piesardzīgus un zinošus cilvēkus.
"Smart-ID" izstrādātāja "SK ID Solutions" Latvijas filiāles vadītāja Sanita Meijere norāda, ka krāpnieki regulāri izdomā jaunas krāpniecības shēmas, tādēļ arī iedzīvotāji vienmēr tiek aicināti būt modri un neaizmirst finanšu piesardzības pamatus. Pazīmes, pēc kurām visbiežāk var atpazīt telefonkrāpnieku, ir uzstājība uz ātru, steidzīgu rīcību, dažkārt pat biedēšana ar sekām un aicināšana nevienam nestāstīt par radušos situāciju.
Meijere uzsver, ka "Smart-ID", tāpat kā jebkura cita uzticama finanšu vai citu pakalpojumu iestāde, nekad nezvanīs klientiem un nelūgs izpaust internetbankas pieejas informāciju, kartes datus vai PIN kodus. Ja tā notiek un kāds lūdz izpaust PIN kodus vai paroles, tā pavisam noteikti ir krāpšana, uzsver Meijere.
Ja iedzīvotājs kļuvis par krāpšanas upuri vai rodas aizdomas par krāpšanu, nekavējoties ir jāziņo bankai un policijai par notikušo.