Gaidot raidījuma “In Vogue: The 90s” pirmizrādi, straumēšanas platforma “Disney+” piedāvā atcerēties 1990. gadu spilgtākos modes notikumus un personības, kā arī tuvāk iepazīties ar modes guru Annu Vintūru un žurnālu “Vogue”!
No iknedēļas laikraksta par “augstās modes Bībeli”
Žurnāls “Vogue”, kura nosaukums tulkojumā no franču valodas nozīmē “mode”, jau vairākus gadu desmitus ir ietekmīgākais un atzītākais modes industrijas izdevums. Taču tā pirmsākumi bija visai pieticīgi. Proti, 1892. gadā amerikāņu uzņēmējs no Ņujorkas vārdā Artūrs Boldvins Tērners sāka izdot iknedēļas laikrakstu “Vogue”. Viņš vēlējās radīt izdevumu, kurā tiktu aprakstīta “dzīves svinīgā puse”.
“Vogue” pirmā redaktore bija Džozefīne Redinga, kura šajā amatā strādāja no 1892. līdz 1900. gadam. Redinga ir iegājusi vēsturē ar to, ka tieši viņa izdomāja žurnāla nu jau ikonisko nosaukumu.
Kopš pirmsākumiem “Vogue” mērķauditorija bija Ņujorkas “sabiedrības krējums”, galvenokārt vīriešu kārtas pārstāvji. Tāpēc izdevumā varēja lasīt par viņu paradumiem, brīvā laika aktivitātēm, vietām, ko viņi bieži apmeklēja, un apģērbu, ko viņi valkāja.
Pirmos 17 tā pastāvēšanas gadus žurnāls tika izdots reizi nedēļā un maksāja desmit centus, kas mūsdienu naudas izteiksmē varētu būt ap trīs ASV dolāriem jeb aptuveni 2,70 eiro. 25 gadus – no 1948. līdz 1973. gadam – žurnāls pie lasītājiem nonāca 20 reizes gadā, savukārt, sākot ar 1973. gadu – ik mēnesi jeb 12 reizes gadā.
Amerikāņu “Vogue” ir tapuši arī daudzi atvasinājumi, un tie tiek izdoti 29 pasaules valstīs. Pirmais no tiem bija britu “Vogue”, kas lasītājus priecē jau kopš 1916. gada, bet viens no jaunākajiem, Skandināvijas tirgum paredzētais, tika laists klajā salīdzinoši nesen – 2021. gada augustā.