Ievērojamas izmaksas GF rada arī atlīdzības par Latvijas auto īpašnieku izraisītajiem CSNg ārvalstīs. Tā, piemēram, 2022. gada vasarā Nīderlandē neapdrošināts transportlīdzeklis, kas reģistrēts Latvijā, notrieca riteņbraucēju. Cietušais guva smagas smadzeņu traumas un rehabilitācijas process prasīs ilgu laiku. CSNg apstākļi joprojām tiek izmeklēti, tomēr, atbilstoši likumam, Nīderlandes Zaļās kartes birojs pieteicis rezervēt divus miljonus eiro, kas no Latvijas GF varētu tikt izmaksāti cietušajam.
Šī, iespējams, kļūs par vēsturiski lielāko atlīdzību, kas tiks izmaksāta no GF par ārvalstīs notikušu negadījumu. Ja Nīderlandes biroja sākotnējās prognozes piepildīsies, tad šī atlīdzība būs pat vairāk kā trīs reizes lielāka par līdz šim apjomīgāko izmaksu no GF par ārvalstīs notikušu CSNg – 623 tūkstošiem eiro, kas tika izmaksāta par negadījumu Dānijā 2012.gadā.
Savukārt lielākā summa, kas rezervēta atlīdzību izmaksai cietušajiem par Latvijā notikušu CSNg, ir 790 tūkstoši eiro par 2020. gadā notikušu negadījumu, kurā neapdrošināta vieglā auto šoferis, traucoties pa Bultu ielu Rīgā, neievēroja zīmi "dodiet ceļu" un iebrauca krustojumā taranējot pa galveno ceļu braucošo trolejbusu.
Avārijas rezultātā trolejbuss nobrauca no ceļa braucamās daļas un iebrauca dzīvojamās mājas sienā, nodarot tai bojājumus. Tāpat CSNg nopietni cieta sešas personas. "Ļoti bieži šādu CSNg rezultātā gūto traumu dēļ cietušajiem nepieciešama ilgstoša ārstēšanās vai iestājas invaliditāte, tādēļ atlīdzība par nodarītajiem zaudējumiem sasniedz ievērojamu summu un var tikt maksāta daudzu gadu garumā," skaidro Abāšins.