Sporta apģērbu ražošanas gigants “Nike Corporation” izpilddirektora Džona Donahjū vadībā saskāries ar lielu krīzi, tādēļ viņš oktobra vidū atkāpsies no amata. Neraugoties uz sākotnējiem panākumiem, viņa īstenotā digitālās transformācijas stratēģija un pāreja uz pārdošanas stratēģijas maiņu ir cietusi neveiksmi.
Donahjū pārņēma “Nike” vadītāja amatu ļoti īsi pirms pandēmijas sākuma - 2020. gada janvārī. Par veiksmīgo startu savā amatā viņš ir pateicīgs veco, pārbaudīto modeļu atkārtotai nonākšanai apritē un masveida ražošanai. Pirmajos divos pandēmijas gados “Nike” pārdošanas apjomi pieauga par aptuveni 25 procentiem.
Faktiski Donahjū pārpludināja tirgu ar zīmoliem un precēm, kas bija ļoti iecienītas pircēju vidū. Tie bija ikoniski un labi zināmi modeļi, taču to dizains bija tapis pirms gandrīz 40 gadiem. “Dunks”, “Air Force 1” un “Air Jordan 1” modeļu līniju iezīme bija tā, ka šis apģērbs nebija paredzēts sportistiem, bet gan ielas modes cienītājiem. Galu galā “Nike” biznesa modelis bija vērsts tieši uz sportistiem jau kopš uzņēmuma dibināšanas.