"15min.lt", atsaucoties uz jaunu “Redakcijas” pētījumu, skaidro, ar kādām problēmām nākas saskarties pazīstamāko pārtikas piegāžu uz mājām platformu - “Wolt”, “Bolt Food” un “Lastmile” kurjeriem. Lai arī platformas kurjerus dēvē par partneriem, šajā partnerībā veidojas virkne problēmu: kurjeri zaudē sociālās garantijas, nespēj aizsargāt savas tiesības, bet daļa ēdienu vai pat cilvēku pārvadātāju strādā nelegāli vai viņiem nemaz nav tiesību dzīvot Lietuvā.

Kurjeri visās platformās saskaras ar vēl vienu problēmu - kontu bloķēšanu. Visi pētījumā apskatītie uzņēmumi var vienpusēji bloķēt jebkuru kontu un tādējādi savā ziņā atlaist personu no darba. Reizēm bloķēšanas iemesli ir skaidri un pamatoti, piemēram, dažādi pārkāpumi. Tomēr mēdz būt arī citādi. Piemēram, kurjers Vitālijs kādu dienu saņēma negaidītu paziņojumu, ka viņa kurjera konts ir bloķēts.

“Paņēma un nobloķēja, kādēļ - neko nepaskaidroja. Viņi vispār neiedziļinājās. Norādīja faktu un viss. Izmanto varas pozīciju un neko vairāk nenorāda,” saka Vitālijs.

Šādu stāstu sociālajos tīklos ir daudz. Cilvēki sūdzas, ka kādu dienu viņus nobloķē un neļauj turpināt strādāt, bet iemeslus neviens tā arī nemin...