Tik lielam svaram neparedzētais tvaikonis iegrimis ūdenī līdz pat iluminatoriem un sācis šūpoties. Saprotot situāciju, cilvēki krituši panikā un centušies lēkt uz krastu vai ūdenī. Kuģis sācis zvalstīties vēl vairāk, līdz piesmēlies ar ūdeni un strauji nogrimis. Daudzi Daugavas dzelmē pazuda, atrodoties kuģī, kamēr citi noslīka, neprazdami peldēt. Bojā gāja arī daudzi peldēt pratēji, jo tie, kuri peldēt neprata, panikā parāva viņus sev līdzi.
Pirmie slīkstošos pamanīja strādnieki, kas darbojās uz tuvumā esošā dzelzceļa tilta, zem kura saskaņā ar prasībām atradās motorlaiva ar glābšanas līdzekļiem. Strādnieki tūliņ metušies uz notikuma vietu un izglābuši daudzus cilvēkus. Palīgā drīz steidzās arī studenti, kas notikuma brīdī ar kravas mašīnu braukuši pāri pontonu tiltam, un izglāba vairākus nelaimē nonākušos. Palīdzēja arī neskaitāmi citi civiliedzīvotāji, līdz 15 minūtes pēc tvaikoņa nogrimšanas notikuma vietā ieradās glābēji.
“Tajā laikā, kad tvaikonis iegrima ūdenī, krastā bija apmēram 400 cilvēki, taču drīz krastmalā un uz pontonu tilta sapulcējās vairāk nekā 10 tūkstoši cilvēku. Uz katastrofas vietu tika izsaukti apmēram 150 cilvēki no milicijas un apmēram 1000 cilvēki no karaspēka apakšvienībām, piemēram, karaskolu kursanti, 3 ugunsdzēsēju mašīnas ar 50 kaujiniekiem. Katastrofas vieta tika aplenkta un nobloķēta. Tika izsauktas arī 12 ātrās palīdzības sanitārās mašīnas ar medicīnas darbiniekiem, 6 kravas automašīnas,” rakstīts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.
Katastrofā kopā bojā gāja 147 cilvēki, no kuriem 48 bija bērni, traģēdijai kļūstot par lielāko nelaimes gadījumu Padomju Latvijas vēsturē. Tā kā pie varas tolaik bija Josifs Staļins, ziņas par nelaimi valsts kontrolētajā presē publicētas netika.
Pēc katastrofas tiesātas tika sešas amatpersonas, kurām tika piespriesti cietumsodi, tomēr pēc Staļina nāves 1953. gadā viņi visi tika amnestēti.
2011. gadā notikuma vietā krastmalā tika atklāta piemiņas plāksnīte bojā gājušajiem.
Raksts tapis sadarbībā ar "LMT Viedtelevīziju".