Lai veicinātu atbildīgu pircēju izvēli, Rimi visā Baltijā uzsācis pilotprojekta otro posmu pārejai uz tikai ārpus sprostiem dētu vistu olu sortimentu. Bet vai Tu zini, ko nozīmē 0, 1, 2 un 3 apzīmējums uz olu kastītes un kuras olas labāk izvēlēties?
Vai pazīsti olu marķējumu? Kādas vistas – tādas olas!
Pilotprojekta laikā trīs centrālajos Rimi veikalos Rīgā no sortimenta ir pilnībā izslēgtas trešā tipa jeb sprostos turētu vistu olas. Šāds solis ir daļa no Rimi veikalu tīkla pakāpeniskas pārejas uz tikai ārpus sprostiem dētu olu tirdzniecību ne tikai Latvijā, bet visā Baltijā.
Olu dažādību būtiski ietekmē dējējvistu dzīves apstākļi, kur dažas var brīvi skraidīt apkārt, kamēr citām visa ikdiena aizrit sprostos.
Lai zinātu, kādas olas iegādājies, tās atkarībā no vistu turēšanas metodes tiek numurētas. Svarīgs ir to marķējuma pirmais cipars.
“2” nozīmē, ka vista dzīvo kūtī un ir mājās sēdētāja.
“1” ir aktīvās vistas kārtas numurs – tā skrien brīvā dabā.
“0” ir īpaša vista – tā skrien pa āru, bet ēd tikai bioloģisko pārtiku.
Savukārt “3” nozīmē, ka vistas visu savu dzīvi pavada sprostos un nekad netiek ārā izskrieties!
Ar savu izvēli veikalā arī Tu vari atbalstīt laimīgās jeb ārpus sprostiem dzīvojošas vistas!
Rimi ievieš pirmos veikalus, kur nepārdod sprostos dētas vistu olas
Trīs centrālajos Rimi veikalos Rīgā no sortimenta jau pilnībā ir izslēgtas trešā tipa jeb sprostos turētu vistu olas. Šāds solis ir daļa no Rimi pakāpeniskas pārejas uz tikai ārpus sprostiem dētu olu tirdzniecību.
Kā liecina Rimi dati, 2024. gada pirmajā pusgadā visā Baltijā salīdzinājumā ar 2023. gadu pieprasījums pēc ārpus sprostiem dētajām olām ir audzis par 23%. Šīs izmaiņas veicina arī Baltijā lielāko olu ražotāju darbu pie sava piedāvājuma pielāgošanas, kur izšķirošā loma ir vērienīgiem ražotņu pārveides darbiem. Tomēr lielākā daļa Baltijas vistu – 68% Latvijā, 80% Igaunijā un Lietuvā – joprojām tiek turētas sprostos. Tāpēc ātrums, ar kādu katra no Baltijas valstīm virzās uz tikai brīvos turēšanas apstākļos dētu vistu olu tirdzniecību, ir atkarīgs ne vien no ražotāju gatavības šim solim, bet arī no izmaiņām pircēju pieprasījumā.
Tāpēc Rimi pastāvīgi īsteno dažādas kampaņas pircēju izglītošanai, lai veicinātu izpratni par atšķirīgiem dzīves apstākļiem, kādos tiek turētas dējējvistas, un mudinātu izvēlēties ārpus sprostiem augušu vistu olas.
Rimi rūpīgi analizēs ārpus sprostiem dētu olu iegādes tendences pilotprojekta veikalos, lai pilnveidotu aktivitātes, kas palīdz rūpēties par dzīvnieku labturību visā piegādes ķēdē un veicina vietējo ražotāju produktu pieejamību.