Panteļējevs vainu ir atzinis un to nožēlo. Piespriesto naudas sodu – 9920 eiro – samaksāja. Taču izglītības un zinātnes ministrei Andai Čakšai (ZZS), kuru konsultē politikas jautājumos, to nav teicis.
No komentāra raidījumam “de facto” A. Panteļējevs izvairījās, atsūtot šādu ziņu: “Es te tā filozofiski pārdomāju, un nonācu pie secinājuma, ka nevēlos par šo lietu neko runāt. Tas bija sen, man šī lieta jau beigusies divi gadi atpakaļ, un, kas tur tagad notiek ar Sparānu vai kādu citu, es nezinu. Varat iegūt informāciju pa oficiālajiem kanāliem no prokuratūras, un man tur nav ko piebilst. Atvainojos par sagādātajām neērtībām.”
Bijušais SAB darbinieks Aigars Sparāns kukuļņemšanu nav atzinis. Un lietu daļā pret viņu Valsts drošības dienests izbeidza pērn februārī. Tomēr kratīšanas laikā Sparāna mājās tika atrasti valsts noslēpumu saturoši materiāli. Par to sāka citu krimināllietu. Pēc spiegošanas panta, kas gan neparedz sadarbību ar ārvalstīm. Šovasar tiesa jau otrā instancē atzina Sparāna vainu. Spriedums vēl nav stājies spēkā. Taču aizstāvība pauž gatavību to pārsūdzēt.
Sparāna advokāts Aleksandrs Berezins norāda uz atšķirīgo likuma interpretāciju, sakot, ka “kriminālatbildība nav paredzēta par valsts noslēpumu saturošu dokumentu iegūšanu, glabāšanu, pārvadāšanu, ja tam nav spiegošanas pazīmju”. Bet to, kāpēc Sparāns paņēmis mājās valsts noslēpumu saturošus objektus, Berezins skaidroja ar neuzmanību. “Atbilstoši tam, ko viņš ir sniedzis liecībās, aizejot no darba, savāca visas fleškas, kas palika pāri, un paņēma uz mājām,” teica advokāts.
Prokurors A. Lasmanis atgādināja, ka apsūdzība celta par valsts noslēpuma vākšanu ilgstošā laika posmā. “Es uzskatu un saskaņā ar krimināllikumu, šī rīcība ir sodāma, tādēļ arī celta apsūdzība,” pauda A. Lasmanis.
Konstantīns Soloduha pēc ziņošanas par kukuļdošanu ir ticis uz brīvām kājām un šobrīd, visticamāk, atrodas ārpus Eiropas. Savukārt viens no lidostas “Jūrmala” patiesā labuma guvējiem Artjoms Soloduha raidījumam “de facto” ir minējis, ka šobrīd cer piesaistīt jaunu investoru, kas kļūtu par lidlauka jaunu īpašnieku un varētu atjaunot sertifikātu.