"Alfa Romeo Stelvio" savulaik pierādīja, ka itāliešu automašīnu neatkārtojamo šarmu iespējams pārcelt arī uz SUV klasi. Brauciens ar modernizēto "Stelvio atklāj dažādus modeļa uzlabojumus.
Noskaties ⟩ "Cuore sportivo" divās sērijās. Brauciens ar divām dažādām "Alfa Romeo Stelvio"
2017. gadā debitējušais krosovers, kas nosaukts par godu augstākajai kalnu pārejai Itālijā, īsā laikā kļuva par vispārdotāko "Alfa Romeo" modeli, taču īstenu modernizāciju tas sagaidīja vien 2023. gadā.
Jauno "Stelvio" var atpazīt pēc LED matricu lukturiem, kam tagad ir trīs sekcijas un dinamiskie pagriezienu signāli. Lukturu korpusos iestrādāta maza "Quadrifoglio" sērijas modeļu āboliņa lapa. Tā kā liela daļa piekares un arī pašas automašīnas izgatavota no alumīnija, "Stelvio" ir vieglāka par salīdzināmas jaudas "Porsche Macan" vai BMW X3.
Kabīne acīmredzami orientēta braukšanai. Tie, kas iepazīšanos ar jebkuru automašīnu uzsāk kā "Tinder", proti, caur viedtālruni, arī var būt mierīgi - "Stelvio" saprata "Car Play" un "Android Auto" vēl tad, kad ekrāniņš bija tikai astoņas collas liels.
Tagad tā izmērs ir 12,3 collas, un to vada ar jauna dizaina kontrolieri viduskonsolē. "Stelvio Veloce" divlitru turbodzinējam ir "tikai" 280 zirgspēki, taču samazinātā svara dēļ paātrinājums ir zem sešām sekundēm.
Visspilgtāk "Alfa Romeo" temperaments iet vaļā dinamiskajā režīmā. Ātrumā krosovers nav nepieklājīgi skaļš, jo tam ir arī divslāņu sānstikli. Taču, ja gribas kārtīgi "piesiet dūšu", jāskatās cita "Stelvio" virzienā. "Stelvio Quadrifoglio" slavenā āboliņa lapa skaidri saskatāma uz priekšējā spārna, V6 biturbo dzinējs attīsta 520 ZS, bet caur riteņu diskiem redzami saliktie bremžu diski ar diviem suportiem aizmugurē.
100 000 eiro vērtā aparāta kokpits gan nav tik sensacionāls. Te dominē īstas oglekļa šķiedras apdares, bet režīmu pogai ir papildu iedaļa "Race". Kad, pieturot grozāmsviru ilgāk nekā nepieciešams, tā aktivizējas, notiek vismaz divas lietas. Amortizatori un pilnpiedziņa pāriet kaujas režīmā, bet panelis aizvilstas kā Ziemassvētku eglīte, it kā pilnīgi visas "Stelvio" drošības sistēmas būtu vienlaicīgi izgājušas no ierindas.
Tad "Stelvio Quadrifoglio" patiesi spēj nobiedēt. "Veloce" jauda gan ir teju divreiz mazāka, un kabīne nav uztamborēta no īstas oglekļa šķiedras, bet "cuore sportivo" gēni ir tie paši - par apmēram 65 000 eiro. Tikpat maksā jaunais "Santa Fe", kas neprot gandrīz nenieka no tā, ko prot "Alfa Romeo Stelvio".
Plašāk "TV Autoziņas" sižetā!