Dubkēvičs norādīja, ka tā nav atrunāšanās, jo iesaistītās puses informē par būtiskākajiem iemesliem, kas ietekmēja vilcienu piegādi. Viņš arī vērsa uzmanību, ka par līgumsodiem plašāk runāt varēs pēc līguma pabeigšanas.
Vienlaikus SM Dzelzceļa departamenta direktors Patriks Markēvičs minēja, ka līgums vēl ir izpildes stadijā. No juridiskā viedokļa, viņaprāt, PV vispār nevajadzētu atbildēt uz šādiem jautājumiem, jo tas ir ļoti saistīts ar tiesvedības taktiku, tostarp kādi būs pušu argumenti.
Pieprasījuma komisijas Raimonds Čudars (JV) jautāja, kurā brīdī PV būs gatavs informēt par pozīciju attiecībā uz līgumsodu un ieturējumu apmēru. Uz ko Dubkēvičs atbildēja, ka atturēsies nosaukt konkrētu datumu. "Ir skaidrs, ka tas notiks pēc visu vilcienu pieņemšanas ekspluatācijā un juridisko apstākļu vērtēšanas. Domāju, ka tas notiks tuvākajā laikā," piebilda SM pārstāvis.
Vitenbergs atzīmēja, ka ir pagājuši četri mēneši kopš visiem vilcieniem bija jābūt pieņemtiem, papildinot, ka Covid-19 pandēmija un karš Ukrainā vairs neietekmē šos piegādes laikus. Viņaprāt, ministrija un PV necīnās līdz galam un nesaprot, ko paši ir parakstījuši.
Dubkēvičs uzsvēra, ka līgums ir kopīgs dokuments, un tas ir operacionālajā fāzē. Viņš apliecināja, ka "Škoda Vagonka" ir jāsoda un PV vērsīsies pret uzņēmumu ar visām iespējām un bardzību.
SM sagatavotajā atbildē komisijai teikts, ka noslēgtajā līgumā ir paredzēti vairāki PV intereses aizsargājošie mehānismi. Tostarp līdz ar pēdējā elektrovilciena piegādi būs pieejami vismaz 11 miljoni eiro, jo atbilstoši noslēgtā līguma nosacījumiem no katra maksājuma par katru piegādāto vilcienu tiek ieturēti 5%, kurus ir paredzēts samaksāt pēc visu vilcienu piegādes.