Noskaties "airBaltic" atsaka izmaksāt kompensāciju par vairāku stundu kavēšanos. Kāpēc tā? (1)

"airBaltic" lidmašīna RIX Rīgas lidostas teritorijā.
"airBaltic" lidmašīna RIX Rīgas lidostas teritorijā. Foto: Paula Čurkste/LETA

Liepājnieks Gregors Jānis devies divu dienu atpūtas braucienā uz Parīzi. Lidostā pirms mājupreisa aviokompānija "airBaltic" paziņojusi, ka lidojums kavēsies par teju četrām stundām. Tātad pasažieri var pretendēt uz kompensāciju, vēsta raidījums "Bez tabu".

Ņemot vērā, ka Gregors Parīzē uzturējies vien divas dienas, šoreiz ceļojuma apdrošināšanu neiegādājās, paļaujoties uz strikti definētajām Eiropas regulas prasībām, kas aizsargā ceļotājus.

"airBaltic" ceļotājiem atbildējuši, ka kompensācija nepienākas, jo bijuši ārkārtēji apstākļi, proti, lidmašīnai konstatēts ražotāja defekts. Gregors kategoriski nepiekrīt "airBaltic" atbildei, uzskatot, ka šajā situācijā atbildība gulstas uz kompānijas, ne pasažieru pleciem.

Visbiežāk ārkārtēji apstākļi saistīti ar laikapstākļiem, kuru dēļ lidot nav droši, vai lidostas darbinieku streiku, savukārt tehniskas problēmas visbiežāk neatbrīvo no kompensācijas izmaksas. Patērētāju tiesību aizsardzības centrs katru gadu saņemot vismaz simts sūdzību par "airBaltic".

Vaicājot par konkrēto gadījumu, patērētāju tiesību aizstāvji norāda, ka šī situācija būtu jāskata individuāli, lūdzot paskaidrojumus aviokompānijai, tomēr visbiežāk defekti netiekot definēti kā ārkārtēji apstākļi. Izņēmums būtu, ja ražotāja defektus konstatētu vairākām lidmašīnām.

Plašāk "Bez tabu" sižetā!

Uz augšu