Uzņēmumā “Rīgas satiksme”, kas apsaimnieko maksas autostāvvietas, precīzu elektromobiļu uzskaiti neveic. Uz aci gan var redzēt, ka arī ārpus Vecrīgas, pilsētas centra dārgākajās stāvvietās bez maksas novietoto elektroauto ir gana daudz. Taisnība, ka šie auto nepiesārņo gaisu tik daudz kā iekšdedzes automobiļi, bet uz centru tie brauc un vietu aizņem.
Rīgā arī atļauts ar elektroauto braukt pa sabiedriskā transporta joslām, kas ir vēl viens vilinājums pārvietoties pa pilsētu ar mašīnu. Likumsakarīgi, ka šos labumus reklamē arī elektromobiļu tirgotāji. Auto tirgotāji mēdz arī pie ieguvumiem pieskaitīt iespēju bez maksas iebraukt Jūrmalā.
Kā stāsta Latvijas Elektroauto biedrības valdes loceklis Kārlis Mendziņš, pircējiem Latvijā ne jau vides faktori ir noteicošie, pērkot elektromobili: “Kad mēs aptaujājām elektroauto īpašniekus, kas bija viņu galvenie vadmotīvi, izvēloties elektrisko mašīnu, tie bija ekonomiskie, tajā skaitā bezmaksas “Rīgas satiksmes” stāvvietas, tajā skaitā autobusu josla, kur tu vari ietaupīt laiku, nodokļi, un tagad arī subsīdijas. Tā ka ekonomiskais faktors ir galvenais vadmotīvs, iegādājoties elektroauto.”
Rīgas domnieki uzskata, ka priekšrocības elektroauto vadītājiem ir jāsaglabā.
“Tā kopējā virzība būtu nesamazināt esošās atlaides, proti, braukšanu pa joslām, stāvvietas. Tas, uz ko mēs ejam uz priekšu, bet vēl tāda precīza risinājuma nav, bet būs vairākas diskusijas un viss pārējais, uz tā saucamo bezizmešu zonu veidošanu Rīgas centrā, kur priekšroka tiks dota elektroauto visādām formām,” stāsta Rīgas pašvaldības mājokļu un vides komitejas priekšsēdētājs Viesturs Zeps (LA).