Būtisks emisiju samazinājums
7% biodegvielas maisījuma izmantošana palīdz samazināt siltumnīcefekta gāzu emisijas salīdzinājumā ar tīru fosilo dīzeļdegvielu, padarot to par videi draudzīgu izvēli. "Latvijā vasaras piejaukums septiņos mēnešos sniedz 200 tūkstošus tonnu CO2 izmešu samazinājumu gadā! Ja vēl būtu arī ziemas mēnešos piejaukums, tad tās būtu vēl ap 140 tūkstošiem tonnu CO2 izmešu samazinājums," uzsver LBBA pārstāvis.
Samazināta atkarība no fosilās degvielas
Biodegvielas piejaukšana dīzeļdegvielai samazina atkarību no neatjaunojamiem fosilajiem resursiem. Enerģijas avotu dažādošana veicina energoapgādes drošību un mazina atkarību no naftas cenu svārstībām, kas var būt īpaši izdevīgi aukstajā gadalaikā, kad pastiprinās pieprasījums pēc apkures un degvielas.
Dzinēja saderība un veiktspēja
Mūsdienu dīzeļdzinēji ir saderīgi ar zema līmeņa biodegvielas maisījumiem un populārākie autoražotāji apstiprina biodegvielas piejaukumu visos gadalaikos. "Biodegvielas maisījumi, ja tie ir pareizi izstrādāti, var uzlabot eļļošanas īpašības, palīdzot aizsargāt dzinēja sastāvdaļas, īpaši skarbos ziemas apstākļos," uzsver LBBA pārstāvis.
Atbalsts vietējai ekonomikai un lauksaimniecībai
Biodegvielas ražošanā tiek izmantotas izejvielas no vietējiem lauksaimniecības produktiem, piemēram, rapšu eļļa. Veicinot biodegvielas lietošanu arī ziemā, tiek atbalstīta vietējā lauksaimniecība un ar biodegvielas ražošanu saistītās nozares, kas savukārt, veicina darba vietu radīšanu un stiprina reģionālo ekonomiku.
Kvalitāte ir pārbaudīta praksē
Biodegvielas piejaukums jau tiek plaši izmantots dažādos klimatiskajos apstākļos, tostarp reģionos ar skarbām ziemām. "Ziemas gadījumā bažas visiem degvielas veidiem ir līdzīgas – gan fosilajai, gan biodegvielai, proti, ka degviela var sasalt dēļ tā, ka atsevišķi komponenti pie zemām temperatūrām kristalizējas, tāpēc ir svarīgi, lai ziemā gan fosilā degviela, gan arī parastā biodīzeļdegviela bez piejaukumiem, gan ar piejaukumu būtu temperatūrai atbilstoša," stāsta Indulis Stikāns.
Nozares asociācijas pārstāvis uzsver, ka Latvijas pieredze, ražojot biodīzeļdegvielu no rapša sēklām, pievienojot piedevas, rāda, ka to var izmantot līdz mīnuss 26 grādiem tīrā veidā. Līdz ar to sajaukumā ar fosilo degvielu vairs nav svarīgi līdz kādai temperatūrai pašu biodegvielu, var izmantot.
Sertifikācija jeb atbilstības novērtēšana virknei degvielas veidu Latvijā ir obligāta. Likumdošanā noteikts, ka biodegvielai jāievēro visas standartu prasības un likumdošanā ir noteikts, ka Latvijā ir jāsaņem sertifikāts par degvielas atbilstību standarta prasībām. Akreditēta atbilstības novērtēšanas institūcija izdod atbilstības sertifikātus un regulāri veic analīzes, lai pārliecinātos, ka ražotā degviela atbilst prasībām.