Kas ir "GWM Wey 05"? Tas ir ķīniešu autoražotāja "Great Wall Motors" krosovers, acainās "Oras" lielais brālis, kas turpina GWM ekspansiju Eiropā un Latvijā.
Noskaties ⟩ Viesis no Lielā Ķīnas mūra. Kas ir "GWM Wey 05" hibrīds?
Jau par nosaukumu un logotipu ir vesels stāsts. "Wey" ir pirmais Ķīnas zīmols, kas nosaukts dibinātāja vārdā, šajā gadījumā par godu GWM vadītājam Vejam Džiandžūnam. Svītra logotipā simbolizē karoga kātu kādreizējā Hebei provinces vicekaraļa mītnes priekšā.
Šī apgabala galvenā pilsēta Baodiņa ir arī Veja kunga dzimtā pilsēta. Labskanības un pielāgota izskata dēļ "Wei" kļuvis par "Wey", bet Baodiņa par Poatingu. Atšķirībā no citiem uz Eiropu nosūtītajiem ĶTR emisāriem "Wey 05" nav vis elektromobilis, bet gan lādējamais hibrīds. Turklāt kāds! Divu litru benzīna turbodzinēja un elektomotora kombinācija attīsta 476 ZS jaudu.
Paātrinājums ir piecas sekundes līdz 100 km/h, bet elektriskā sniedzamība - 146 km. Tas panākts ar gandrīz 40 kWh lielu gaitas bateriju - vairāk nekā pirmajam "Hyundai Ioniq Electric".
Bet kāds tad ir "Wey 05" kā krosovers? Izteiksmīga priekšdaļa un garums starp "Audi Q5" un "Q8" nepaliks bez ievērības. Vietām "Wey" pat pārspēj eventuālos konkurentus, kas meklējami kā "premium", tā zemākos SUV plauktos. Durvju rokturi izbīdās, bet durvju apakšmala paiet zem sliekšņa. "Wey 05" salona arhitektūra ir pat vairāk nekā inovatīva. Sauksim to par drosmīgu.
Te ir slīpa viduskonsole ar "klimata" ekrānu līdzīgi "Porsche" vai pat "Aston Martin". Mērskalu panelis ir digitāls un pavisam rudimentārs. Bet pa vidu, kā jau mūsdienās pieņemts, atrodas milzu ekrāns. Braukšanas režīmu "Wey" ir veseli astoņi. Stūres pastiprinātājam ir trīs dažādas pakāpes, tāpat arī rekuperācijai un daudz kam citam. Borta dators rāda, cik var nobraukt atsevišķi ar benzīnu vai elektrību, kā arī abiem kopā.
Pieregulējot sēdpozīciju, konstatējam, ka stūres ratu tālāk uz sevi izvilkt nevar. Nākas piebīdīties tuvāk. Drošības josta pievelkas automātiski. Lielā krosovera raksturs parādās jau pirmajos metros. Sportists tas nav, jo piekare ir visai mīksta. Uzsvars ir uz komfortu un efektivitāti. Ieslēdzot mazliet niķīgos virzienrādītājus, ekrānā parādās aklo zonu attēls.
Neparastais rīks kreisajā priekšējā statnī uzrauga, lai vadītājs pārlieku nenovēršas no ceļa, un dažkārt tā gadās gribot negribot. Klimata sistēmas ekrāns ir pārāk slīps un dienasgaismā atspīd. Papildu uzmanību prasa arī ātruma pārsniegšanas brīdinājuma atslēgšana.
"Wey 05" aprīkojumā ir daudz ko izpētīt un pieskaņot savai gaumei, tostarp arī salona apgaismojums. "Premium" komplektācijā "Wey 05" ir daļēji auduma sēdekļi un nav panorāmas jumta. Tāds ir "Wey 05 Luxury" un aplūkojams GWM dīlera "Ad Rem Auto" autosalonā.
Tas ir arī par 5000 eiro dārgāks par mūsu izmēģināto "premium". Vēl viens un, jādomā, ne pēdējais pārsteigums - atlokāms piekabes āķis. Izrādās, ka "Wey" ir gatavs arī darbam. Automašīnas cena ir 59 990 - 64 990 eiro.