Mīts: bateriju ražošanas dēļ elektroauto ir dabai kaitīgāki nekā iekšdedzes dzinēja automobiļi
Ņemot vērā, ka litija jonu akumulatoru ražošana ir energoietilpīgs process, elektroauto ražošanā var tikt radīts lielāks emisiju daudzums. Taču, kas svarīgi – automobiļu ekspluatācijas laikā kopējās emisijas, kas saistītas ar elektroauto ražošanu, uzlādi un ikdienas izmantošanu, ir ievērojami zemākas nekā kopējās ar iekšdedzes dzinēju darbināma automobiļa radītās emisijas. Tas galvenokārt ir tāpēc, ka elektroauto izplūdes gāzu emisijas ir nulle, tādējādi būtiski samazinot kopējo automobiļa ietekmi uz vidi salīdzinājumā ar iekšdedzes dzinēja automobiļa radīto piesārņojumu.
Tāpat jāņem vērā, ka, tehnoloģijām attīstoties, tiek uzlaboti elektroauto bateriju ražošanas procesi, meklēti veidi, kā nodrošināt to otrreizēju pārstrādi, kā arī strādāts pie tālākas attīstības elektroauto baterijām – jaudīgākiem, energoietilpīgākiem, lētākiem un ilgtspējīgākiem bateriju risinājumiem.
Mīts: ar elektroauto nevar veikt tālas distances
Ja salīdzinām šodienas elektroauto ar tiem, kas tika ražoti pirms 14 gadiem, tad to veicamā distance ir tikai augusi. Šobrīd jau vairākiem modeļiem ar vienu uzlādi ir iespējams veikt 600 līdz 700 km garas distances, un reti kurš spēkrats piedāvā mazāk nekā 400 km baterijas rezervi. Protams, spēkrati ar lielāku darbības diapazonu izmaksu ziņā būs dārgāki par tiem, kuriem šie veicamie attālumi ir mazāki. Taču neskatoties uz to, elektroauto piedāvājums – gan jaunu, gan lietotu spēkratu – tikai aug, kas nozīmē, ka ikvienam ir iespējams atrast savam maciņam un ikdienas braukšanas paradumiem piemērotāko automobili.