Rail Baltica pirmā tilta balta uzbūve:
Komentējot, vai tiltu varētu pabeigtu piecu gadu laikā, viņš teica, ka nākamgad pavasarī tiks pabeigtas visas pirmā laiduma konstrukcijas un balsts, kura būvniecībā tiek izmantota jauna tehnoloģija un metodes.
"Šis tilts tiek būvēts un projektēts tā, lai tas ir savienots ar pārkari. Mēs pabeigsim balstu ar betonētu tilta elementa pārkari, kas varbūt izskatīsies pēc tramplīna, bet tilta konstrukcija ir veidota tā, lai, būvējot tālāk, secīgi veidotu savienojumu ar nākamo konstrukciju," norādīja Diļevs.
Tādējādi viena konstrukcijas puse atbalstītu otru, bet, ja nebūs šī otra puse, konstrukcija var sākt liekties. Attiecīgi tā būs jāpastiprina, piemēram, ar īpašām konstrukcijām, ja nākamo gadu periodā tiltam nauda netiek atrasta, skaidroja Diļevs.
"Ir būtiski tuvāko gadu laikā turpināt tilta konstrukcijas darbus, ja būs pieejams finansējums vismaz daļējā apmērā. Jāskatās, vismaz minimāli, kas ir tie darbi, lai neradītu riskus jau paveiktajiem darbiem," teica Diļevs.
"Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla aktuālā līgumcena kopumā veido 565 miljonus eiro, neieskaitot inflāciju. Tostarp 24% no līgumcenas veido stacijas ēkas pārbūves darbi, 30% - 1435 milimetru dzelzceļa infrastruktūra un saistītie darbi, 23% - 1520 milimetru dzelzceļa infrastruktūra un darbi, bet 15% - tilts pār Daugavu. Tāpat līgumā ir iekļauta projektēšana un būvuzraudzība.
Patlaban piesaistītais finansējums veido aptuveni 293 miljonus eiro.
Ģenerāļa Radziņa krastmalas pārbūve tika veikta projektā dzelzceļa infrastruktūras "Rail Baltica" integrēšana Rīgas centra infrastruktūrā. Kopējais projekta budžets tika plānots 28 miljoni eiro. Lielāko daļu veidojot ES Kohēzijas fonda finansējumam - 23,8 miljoni eiro, bet pašvaldības un valsts budžeta dotācija ir 4,2 miljoni eiro. Savukārt faktiskās objekta izmaksas būs nedaudz vairāk nekā 26 miljoni eiro.