"Stockmann" veikalos Baltijā sarucis apgrozījums

Universālveikala "Stockmann" telpas.
Universālveikala "Stockmann" telpas. Foto: Edijs Pālens/LETA

Apgrozījums "Stockmann" veikalos Baltijā šogad deviņos mēnešos bija 50,9 miljoni eiro, kamēr pagājušā gada attiecīgākajā periodā apgrozījums bija 51,3 miljoni eiro, liecina "Nasdaq" Helsinku biržā publiskotais Somijas mazumtirgotāja "Lindex" finanšu pārskats.

Ieņēmumu kritumu uzņēmumā skaidroja ar modes preču pārdošanas apmēru samazinājumu.

Baltijas valstu segmenta ieņēmumi veidoja 25% no visa "Stockmann" apgrozījuma.

Visu "Stockmann" veikalu apgrozījums 2024.gada deviņos mēnešos bija 206,9 miljoni eiro salīdzinājumā ar 212,4 miljoniem eiro šajā periodā pirms gada.

Tiešsaistes veikala apgrozījums veidoja 11,6% no kopējā "Stockmann" apgrozījuma, kas ir par 0,6 procentpunktiem vairāk nekā attiecīgajā periodā 2023.gadā. Apgrozījums internetā šogad deviņos mēnešos salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu pieaudzis par 2,5%.

"Stockmann" bruto peļņa pirmajā pusgadā samazinājās par 1,1 miljonu eiro - līdz 91,3 miljoniem eiro.

2024.gada trešajā ceturksnī "Stockmann" apgrozījums saruka līdz 62,9 miljoniem eiro salīdzinājumā ar 64,7 miljoniem eiro pērn trešajā ceturksnī. Baltijas valstīs mazumtirgotāja apgrozījums attiecīgajā periodā bija 15,6 miljoni eiro salīdzinājumā ar 15,5 miljoniem eiro pirms gada. Trešajā ceturksnī tiešsaistes veikala ieņēmumi veidoja 8% apgrozījuma, kas ir par 0,2 procentpunktiem mazāk nekā pirms gada.

Kompānijas finanšu pārskatā norādīts, ka ieņēmumu kritums trešajā ceturksnī gan universālveikalos, gan digitālajos kanālos saistāms ar "Stockmann" lielākās preču kategorijas - modes preču - pārdošanas apjoma samazinājumu. Vienlaikus apgrozījums skaistumkopšanas un pārtikas preču segmentos palielinājās un mājas preču segmentā saglabājās pagājušā gada trešā ceturkšņa līmenī.

Bruto peļņa trešajā ceturksnī bija 28,5 miljoni eiro salīdzinājumā ar 28,5 miljoniem eiro pirms gada.

No 1.jūlija spēkā ir "Stockmann" organizācijas struktūras pārskatīšana, kas nozīmē, ka visos tirgos - Somijā, Igaunijā un Latvijā - tiek uzlabota uzņēmuma darbības efektivitāte, vienkāršota vadības struktūra un precizēti pienākumi un atbildība. Plānots, ka izmaiņas no 2025.gada ļaus ietaupīt 2,7 miljonus eiro gadā.

Savukārt visas "Lindex Group", kurā ietilpst zīmoli "Stockmann" un "Lindex", apgrozījums šogad deviņos mēnešos bija 666,5 miljoni eiro, kas ir par 1,6% mazāk nekā pagājušā gada deviņos mēnešos. Attiecīgajā periodā koncerns strādāja ar 6,5 miljonu eiro zaudējumiem pretstatā 42 miljonu eiro peļņai šajā laika posmā pērn. Uzņēmums peļņas kritumu skaidro ar lielākiem nodokļu maksājumiem un izmaksām saistībā ar restrukturizācijas programmu.

Septembra beigās "Stockmann" bija astoņi universālveikali un viens tiešsaistes veikals. Helsinkos ir divi "Stockmann" veikali, bet Vantā, Espo, Turku, Tamperē, Rīgā un Tallinā ir pa vienam veikalam. Tiešsaistes veikals apkalpo pircējus Somijā, Igaunijā un Latvijā.

Tēmas

Svarīgākais
Uz augšu