Piedziņas sistēmas izturību ietekmē arī braukšanas stils un attālums. Ja autovadītājs pilsētā mēro īsas distances, dzinējs nevar pietiekami sasilt, eļļas efektivitāte samazinās un netīrumi vai degviela eļļā var paātrināt siksnas nolietošanos. Tad siksna būtu jāmaina biežāk. Šķērsojot lielākus attālumus, dzinējs var pietiekami uzsilt, un tad var sekot ražotāja norādēm par tehniskās apkopes intervāliem. Savukārt agresīva braukšana paātrina eļļas nolietošanos. Kvalitātes un viskozitātes mazināšanās pasliktina eļļošanu un dzesēšanu, kas ar laiku noved pie dzinēja bojāšanās.
Sistēmas bojājuma signāli
Bieži vien transportlīdzekļa rokasgrāmatā skaidri norādīts, ka ķēdi būs nepieciešams mainīt; citkārt – ka tā kalpos visu dzinēja mūžu. Tā kā ķēdes mehānisms ir apslēpts, tā bojājumus pamanīt var būt grūti.
"Ja dzirdama ķēdes grabēšana, it īpaši iedarbinot aukstu dzinēju, iespējams, eļļas līmenis ir pārāk zems. Tas var radīt nopietnus dzinēja bojājumus. Brīdinājuma signāli ir arī nevienmērīga dzinēja darbība, straujš jaudas zudums, palielināts degvielas patēriņš un brīdinājuma lampiņas iedegšanās. Lai izvairītos no ķēdes nodiluma, sistēmas stāvokli vajadzētu pārbaudīt pēc katras otrās eļļas maiņas," iesaka autoservisa vadītājs Tomass Mareckis.
Sezonu maiņa ir ideāls laiks, lai pārbaudītu gan izvēlētās eļļas kvalitāti, gan tās līmeni. Tas dos papildu mierinājumu, ka automašīna gatava pārvarēt aukstākus laika apstākļus.