Kā viens no šīs kustības papildu uzdevumiem ir sniegt patērētājiem iespēju pieņemt ētiskus lēmumus. Cilvēki visā pasaulē, tostarp Latvijā, var izvēlēties iegādāties produktus ar “Fairtrade” zīmi, sperot nelielu, bet ietekmīgu soli ceļā uz taisnīgāku un ilgtspējīgāku pasauli. Turklāt ikviens, kas iegādājas šādi marķētu preci, veic nelielu piemaksu, nodrošinot ne tikai lauksaimniekiem, bet arī vietējām kopienām iespēju ieguldīt līdzekļus izglītības, veselības aprūpes, infrastruktūras un citu svarīgu objektu būvniecībā.
“Katru reizi, kad kāds iegādājas produktu ar “Fairtrade” marķējumu, viņš palīdz lauksaimniekiem attīstības valstīs uzlabot dzīves kvalitāti,” uzsver Jana Jesmina. “Šīs mazās darbības tik tiešām rada būtiskas pārmaiņas. Tas ir veids, kā ikviens var sniegt ieguldījumu cīņā ar nabadzību, vides degradāciju un bērnu darbaspēka izmantošanu, kurā šobrīd pasaulē ir iesaistīti aptuveni 160 miljoni bērnu.”
Kur ir iespējams iegādāties “Fairtrade” preces?
“Lidl Latvija” ir viens no vadošajiem mazumtirdzniecības tīkliem, kas atbalsta šo kustību. Šobrīd “Lidl” veikalos Latvijā tiek piedāvāti vairāk nekā 100 “Fairtrade” produkti, tostarp šokolādes, dažādi kakao saturoši produkti, kā arī kafija un tēja. Tas ne tikai palīdz “Lidl” nodrošināt ētisku iepirkumu un atbalstīt mazos lauksaimniekus visā pasaulē, bet arī sniedz Latvijas patērētājiem iespēju pieņemt ētiskus lēmumus par pirkumiem un sekmēt globālos ilgtspējības centienus.
“Kopš šī gada marta visas šokolādes tāfelītes, kas tiek pārdotas “Lidl Latvija” veikalos, ir 100% sertificētas kā “Fairtrade” produkti. Apzināmies, ka mūsu uzņēmējdarbība veido daudzu cilvēku ikdienu. Kā biznesa partneris, darba devējs un sociāli atbildīgs uzņēmums mēs esam par viņiem atbildīgi. Tāpēc esam apņēmušies nodrošināt labus dzīves un darba apstākļus, kā arī godīgu sadarbību visās jomās un visā “Lidl” piegādes ķēdē. Bieži vien cilvēki, kuri ražo šokolādi, pat nevar atļauties to nogaršot, jo konkrētos reģionos šokolādes cena ir nesamērīgi augsta salīdzinājumā ar cilvēku algām. Pievienojoties “Fairtrade”, vēlamies popularizēt godīgas tirdzniecības principus un motivēt mūsu klientus ikdienā veikt ilgtspējīgākas izvēles,” uzsver “Lidl Latvija” korporatīvās sociālās atbildības vadītāja Antra Birzule.