"Audi A4" nomainīja episko "Audi 80" pirms 30 gadiem. Kopš tā laika "Audi A4" kā sedans vai universālis piedzīvojis piecas modeļu paaudzes - no B5 līdz B9. Tagad vidējizmēra "Audi" atkal pienācis laiks mainīties un atvadīties no 1994. gadā iemantotā nosaukuma. "Audi A4" kļuvis par "Audi A5", un raidījums "TV Autoziņas" devās uz Franciju, lai tiktos ar jauno modeli klātienē.
Noskaties ⟩ Agrāk A4 - tagad A5. Pirmais brauciens ar jaunāko neelektrisko "Audi"
Saskaņā ar "Audi" jauno modeļu nomenklatūru elektroauto piešķirs pāra, bet degvielas mašīnām nepāra ciparus. Tas izskaidro nosaukuma maiņu - bet ne virsbūvi, kurā vairs nav sedana pazīmju. "Audi A5" būs un paliks sportbeks, kā arī kā "Avant" universālis.
Riteņu bāze pieaugusi par 8 cm, bet pati automašīna ir par 7 cm garāka nekā pēdējais A4. "Audi A5" aprīkots ar jaunākās paaudzes LED un OLED gaismas tehniku, ko pirmo reizi ieraudzījām jaunajā "Q6 e-tron".
Pirmajam braucienam izvēlējāmies visvienkāršāko "Audi A5" modeli ar priekšpiedziņu un 2 litru 150 ZS TFSI dzinēju. Taču "Audi A5" piedāvā arī jaudīgākus dzinējus, tostarp arī dīzeli, "quattrro" un 367 ZS lieljaudas modeli S5.
Jaunais S5 izdevies tik diskrēts, ko to var atpazīt pēc izpūtēju galiem un skaņas paātrinoties. Priekšējā restē pat nav S5 uzraksta. "Audi" uzsver, ka jaunajā A5 sevišķa vērībā veltīta tieši vadāmībai.
Kā nu ne, ja jaunpienācējām jāaizvieto uzreiz divas modeļu līnijas. Divdurvju kupejas A5 gan turpmāk nebūs. Jauno modeli varēs iegādāties ar vieglā hibrīda, kā arī lādējamā hibrīda dzinējiem. Pasūtījumus pieņem no 23. oktobra.
Plašāk "TV Autoziņas" sižetā!