Tāpat Trautmane uzsvēra, ka "Rail Baltica" ir nacionālas nozīmes projekts, un visiem ministriem ir jāstrādā kopā, lai nodrošinātu tā īstenošanu. "Tā ir kopīga atbildība - gan visas Latvijas valdības, gan Latvijas atbildība pret saviem partneriem. Būšu gandarīta par jau tuvāko nedēļu laikā gaidāmo valdības lēmumu, kā arī vienošanos Baltijas valstu starpā vēl līdz šī gada beigām," piebilda Trautmane.
Savukārt satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) norāda, ka, "lai nodrošinātu Latvijas nacionālo ekonomikas un drošības interešu ievērošanu un starptautisko saistību izpildi, projekta pirmajā kārtā augstākā prioritāte ir pārrobežu savienojuma izveidei".
Tāpat Briškens uzsver, ka jāizveido Eiropas sliežu platuma savienojums ar vismaz vienu no Rīgas divām starptautiskajām "Rail Baltica" stacijām, kas ir kritiski svarīgi, lai nodrošinātu lielāku pasažieru plūsmu un ekonomiskos ieguvumus jau sākotnējā projekta ekspluatācijas fāzē.
Briškens norāda, ka gaidāmās Eiropas Savienības (ES) daudzgadu budžeta sarunas būs izšķirošas un noteiks, cik liels ES finansējuma apjoms būs pieejams "Rail Baltica" projektam un kādā laika periodā varēs īstenot projekta pirmo kārtu.
Eiropas koordinatore Trautmane darbojas EK uzdevumā, lai palīdzētu dalībvalstīm sasniegt Ziemeļjūras-Baltijas transporta koridora galvenos uzstādījumus, īpašu uzmanību pievēršot pārrobežu transporta infrastruktūras projektiem. Šajā kontekstā "Rail Baltica" projekts ir īpaši nozīmīgs, jo tajā piedalās piecas ES valstis - Baltijas valstis, Polija un Somija, turklāt no šī gada jūlija atbilstoši jaunajai TEN-T regulai "Rail Baltica" iekļaujas arī Baltijas jūras-Melnās jūras-Egejas jūras transporta koridorā.