ECB atzinumā minēts, ka, no vienas puses, likumprojekta rezultātā samazināsies kredītiestāžu pelnītspēja, kura salīdzinājumā ar situāciju citās eirozonas jurisdikcijās ir bijusi salīdzinoši augsta, un tādējādi samazināsies nodokļu bāze, uz kuru attiecas parastais nodoklis kredītiestāžu peļņai.
Pelnītspējas samazināšanās, ja tā būs ilgstoša, varētu ierobežot kredītiestāžu spēju ilgtermiņā izsniegt kredītus Latvijas tautsaimniecībai. No otras puses, atlaide, kas būs atkarīga no atsevišķas kredītiestādes kreditēšanas apmēra, stimulēs kredītu izsniegšanu īstermiņā.
ECB ieskatā ar atlaidi panāktais stimuls var būt īpaši efektīvs, palielinot kredītu izsniegšanu Latvijas nefinanšu sabiedrībām, kas novērtēta kā strukturāli vāja, jo īpaši ierobežotā kredītu piedāvājuma dēļ, ņemot vērā salīdzinoši zemo konkurenci kredītiestāžu starpā.
ECB uzskata, ka būs nepieciešams rūpīgi uzraudzīt un vērtēt likumprojekta divos pretējos virzienos vērsto ietekmi uz kreditēšanas pieaugumu un valsts ieņēmumiem.
Otrkārt, ECB uzskata, ka likumprojekts var radīt traucējumus monetārās politikas transmisijā atkarībā no kredītiestāžu uzņēmējdarbības modeļa, kas varētu negatīvi ietekmēt kredītu efektīvu piešķiršanu tautsaimniecībā.
ECB norāda, ka kredītiestādes varētu optimizēt pelnītspēju un likumprojekta piemērošanas fiskālo ietekmi trīs tā piemērošanas gados atkarībā no to individuālās situācijas. Tā var atšķirties, jo īpaši attiecībā uz katras kredītiestādes uzņēmējdarbības modeli, tostarp tās darbības sektoru un klientu bāzi, tādējādi likumprojekta ietekmei esot neviendabīgai. Tomēr ECB norāda, ka šīs bažas kompensē apstāklis, ka lielākajai daļai Latvijas kredītiestāžu ir līdzīgs uzņēmējdarbības modelis, un tiek novērtēts, ka pašreizējā kredītu piešķiršana tautsaimniecībā nav rezultatīva, ņemot vērā pastāvošos piedāvājuma ierobežojumus.