Parlamentā nepārstāvētās partijas "Latvijas attīstībai" (LA) kongresā sestdien daudz tika kritizēta Evikas Siliņas (JV) vadītā valdība.
Foto ⟩ Partijas "Latvijas attīstībai" kongresā kritizē valdību (2)
"Latvijas attīstībai" valdes loceklis un Eiropas Parlamenta deputāts Ivars Ijabs pārmeta, ka esošajai valdībai esot īstermiņa domāšana politisko lēmumu pieņemšanā, kā piemēru izceļot "Rail Baltica" projektu. Pēc viņa vārdiem, pašreizējā valdība strādājot "nevis kā motors, bet bremze".
Tāpat uzrunā viņš izcēla nākamā gada budžeta deficītu. "Mums ir jādomā, kā Latvijai atgriezties pie ekonomiskās izaugsmes un padarīt Latviju pievilcīgāku ārvalstu investoriem, lai spētu ražot un eksportēt, tādējādi kļūstot turīgākiem un drošākiem," klāstīja Ijabs, papildinot, ka Eiropa domā par piegāžu ķēžu drošību, bet Latvija atpaliek no Lietuvas un Igaunijas attiecībā uz investīciju piesaisti un iesaistīšanos Eiropas vērtību ķēdēs.
"Vai Latvijas politika ir gatava šodienas izaicinājumiem? Mana atbilde šeit ir: viennozīmīgi nē. Un tieši tādēļ savs vārds ir jāsaka LA - partijai, kura par spīti grūtībām ir pierādījusi savu spēju strādāt ilgtermiņā. Tas, ko mēs šobrīd redzam, ir katastrofāla īstermiņa domāšana. Visbūtiskākie stratēģiskie lēmumi kļūst par ķīlniekiem intrigām, nekompetencei, nolaidībai. Mēs pakāpeniski uzzinām, kas notiek ar šo gadsimta projektu "RailBaltica". Taču mūsu biedri no pašvaldībām zinās pastāstīt par daudzām mazākām "reilbaltikām" savos novados un pilsētās. No valdības grūtās situācijās vajadzētu sagaidīt līderību, spēju nospraust kopīgus mērķus un pārliecināt par tiem sabiedrību," izteicās Ijabs.
Pašreizējo valdību kritizēja arī partijas priekšsēdētājs Juris Pūce, paužot, ka līdzekļi aizsardzībai nākamā gada budžetā esot vismazākie starp Baltijas valstīm.
""Vienotības" vadītās valdības soļi ir bijuši vārgi un daudzreiz pat bezjēdzīgi. Šobrīd it kā notiekot premjeres izsludināts birokrātijas samazināšanas process, kura rezultātā birokrātija tikai pieaug. Rīgas pilsētā, kas ir Latvijas ekonomikas motors, privātās investīcijas ienāk ļoti lēni. Izaugsmes vietā ir procedūras. Investīciju piesaistes vietā ir plāni un atskaites. Reformu vietā ir darba grupas un informatīvie ziņojumi. Valdība šobrīd specializējas pati savu kļūdu labošanā. Turklāt labo tās diezgan nemākulīgi. Augusta beigās strauji vajadzēja norakstīt "AirBaltic" parādus, jo tūlīt būšot investors. Investora joprojām nav. "RailBaltica" projektam pietrūkstot naudas. Pusgads ir apkārt, rezultāts - ministram vēl esot jāstrādā. Gan jau, ka kādā darba grupā. Budžeta deficīts esot par lielu, tāpēc atnes uz Saeimu budžetu, kurā deficīts ir vēl lielāks, nekā tas bijis iepriekš. Ienaidnieka drons lido pa Latvijas teritoriju kā pa savu sētu, bet ministrs pēc tam melo, un pat ausis nekust," politiskos konkurentus kritizēja Pūce.
Savukārt lepns Pūce esot par partijas sniegumu pēdējās Eiropas Parlamenta vēlēšanās, kur kā deputāts tika ievēlēts Ijabs. Viņš uzrunā informēja, ka gaidāmajās pašvaldību vēlēšanām partija paredz startēt gandrīz 30 pašvaldībās.
Pūce sola, ka pēc 2025.gada vēlēšanām neilgā laika posmā Rīgā iedzīvotāji varēšot justies drošāk, ērtāk un vieglāk, jo viņa vadītā partija "darīs vairāk un gudrāk".
Jau ziņots, ka sestdien LA kongresā par politiskā spēka vienīgo priekšsēdētāju vienbalsīgi tika ievēlēts Pūce, kuru LA ir pieteikusi kā partijas kandidātu Rīgas mēra amatam nākamā gada pašvaldību vēlēšanās.
Partijas jaunajā valdē strādā arī Eiropas Parlamenta deputāts Ijabs, bijušais aizsardzības ministrs Pabriks, Mārupes novada pašvaldības deputāts Aivars Osītis, Rīgas nodaļas biedrs Artūrs Detlavs, bijušais vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Artūrs Toms Plešs, "LA vecbiedrs" Edgars Jaunups, Cēsu novada pašvaldības deputāte Elīna Stapulone, bijusī partijas ģenerālsekretāre Jeļena Jesajana, Rīgas domes deputāts Viesturs Zeps un bijušais ekonomikas ministrs Vjačeslavs Dombrovskis. Līdz šim LA valdē bija astoņi cilvēki.