Lai atbalstītu bezmaksas bērnu veselības aprūpes pieejamību Latvijas reģionos, McDonald’s novembrī uzsāk labdarības kampaņu McHappy Day. Kopā nepieciešami 500 000 eiro jauna bērnu Mobilā veselības aprūpes centra iegādei – pilnībā aprīkotam modernam, mobilam centram, kas sniegs bezmaksas veselības aprūpes pakalpojumus bērniem vairāk nekā 40 dažādās vietās valstī.
Labdarības kampaņā aicina ziedot jaunam bērnu Mobilajam veselības aprūpes centram
Programmu “Mobilais veselības aprūpes centrs” realizē labdarības organizācija RMHC Latvia, kas Latvijā darbojas 14 gadus, savukārt visā pasaulē – jau 50 gadus.
"Kopš 2010. gada bērnu Mobilais veselības aprūpes centrs ir sniedzis vairāk nekā 62 800 bezmaksas medicīniskās konsultācijas bērniem Latvijā. Šīs konsultācijas ietver bērnu otolaringologa, neirologa, oftalmologa, optometrista, fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārsta, logopēdijas speciālista, alergologa, endokrinologa, gastroenterologa, dermatologa un bērnu ķirurga/ortopēda pakalpojumus. Tomēr pēc 14 darbības gadiem ir nepieciešams jauns Mobilais veselības aprūpes centrs, lai turpinātu nodrošināt kvalitatīvu veselības aprūpi," saka Guna Caune, RMHC Latvija izpilddirektore.
McDonald’s veiktā aptauja* atklāj bērnu veselības aprūpes pieejamības izaicinājumus – vairāk nekā puse respondentu novērtē to kā nepietiekamu, no kuriem 28% piekļuvi ārstu konsultācijām uzskata par vidēju, bet 23% uzskata par sliktu vai ļoti sliktu. Tikai 22% aptaujas dalībnieku novērtēja to kā labu vai ļoti labu.
Vissatraucošākā situācija ir Latgalē un Zemgalē, kur trešdaļa respondentu raksturo veselības aprūpes pieejamību bērniem kā sliktu vai ļoti sliktu. Savukārt Vidzemē 25% respondentu uzskata, ka tā ir vidēja, bet ievērojama daļa (23%) to vērtē negatīvi. Kurzemē 34% aptaujāto norāda uz vidēju piekļuvi bērnu medicīnas speciālistu konsultācijām, bet 27% to vērtē kā sliktu vai ļoti sliktu. Savukārt situācija Rīgā un Pierīgā ir labāka, jo 25% - 26% respondentu pieejamību vērtē kā labu vai ļoti labu.
Ilgs gaidīšanas laiks ir galvenais šķērslis bērnu veselības aprūpes sasniedzamībai, kas skar 35% ģimeņu. Šī problēma visvairāk izceļas Vidzemē (40%), kam seko Zemgale (36%), Kurzeme (30%), Pierīga (29%) un Latgale (26%). Otra lielākā problēma ir speciālistu trūkums, ko norādīja 25% respondentu, kam seko nepietiekams valsts finansējums (20%), kā arī zema pakalpojumu kvalitāte un attālums līdz medicīnas iestādēm (7%).
"Atzīmējot McDonald’s 30 gadu darbību Latvijā, mēs ar lepnumu atskatāmies uz ieguldījumiem sabiedrībā. Vairāk nekā 14 gadus McDonald’s ir bijis uzticams RMHC Latvija partneris, atbalstot bērnu Mobilo veselības aprūpes centru. Kopā ar klientiem esam ziedojuši jau vairāk nekā 820 000 eiro, lai uzlabotu bērnu veselības aprūpes pieejamību. Šogad mēs esam apņēmības pilni paveikt vēl vienu nozīmīgu soli — savākt nepieciešamos līdzekļus jaunam, uzlabotam bērnu Mobilajam veselības aprūpes centram. Tas ļaus ārstiem sniegt savlaicīgas medicīniskās konsultācijas vēl vairāk bērniem visā Latvijā," saka Vladimirs Janevskis, McDonald’s vadītājs Baltijā.
Šie pakalpojumi ir īpaši svarīgi, ņemot vērā būtisko speciālistu pieejamības problēmu Latvijā. Aptauja rāda, ka Kurzemē visvairāk trūkst alergolgu, oftalmologu un optometristu, kā arī bērnu ķirurgu. Zemgalē vislielākā nepieciešamība ir pēc neirologiem, bērnu ķirurgiem un alergologiem. Savukārt Latgalē dominē oftalmologu un optometristu, otolaringologu un alergologu trūkums. Vidzemē izteikti trūkst tādu speciālistu kā dermatologi, bērnu ķirurgi un alergologi.
Šogad McHappy Day kampaņas simbols ir zaķis Frīdis, kuru katram ziedotājam, kurš ziedo 11.99 eiro McDonald’s restorānos, pasniegs kā pateicības dāvanu. Ziedojumus var veikt ziedojumu kastēs visos McDonald’s restorānos, RMHC Latvia mājaslapā vai iegādājoties Happy Meal, no kura 0.02 eiro tiks ziedoti labdarībai.
VIDEO: RMHC Latvija bērnu Mobilais veselības aprūpes centrs Madonas pašvaldības skatījumā:
Papildu informācija par bērnu Mobilo veselības aprūpes centru un McHappy Day kampaņu ir pieejama attiecīgi: www.rmhc-latvia.lv un www.mcdonalds.lv.
*Iedzīvotāju aptauja, ko pasūtījusi McDonald's un veikusi pētījumu kompānija Norstat 2024. gada oktobrī, apkopojusi viedokļus no vairāk nekā 1 000 respondentu vecumā no 18 līdz 74 gadiem