Katram lielajam auto industrijas medijam ir savs Gada auto konkurss. Šogad auto entuziastu sarunās un dažādos konkursos, kur tiek vērtēti augstākās raudzes sportiskie auto, bieži izskan kāda konkrēta modeļa vārds. Pārsteidzošā kārtā tas nav ne superjaudīgs sedans, ne asfaltam pieglaudusies kupeja ar modernu iekšdedzes dzinēju, bet gan ietilpīgs un ģimenei piemērots četru durvju elektriskais krosovers.
Kā elektromobilis izgrieza pogas pasaulē titulētiem sportiskiem auto?
Modelis, kas pierādīja, ka var
Šī zvaigzne ir "Hyundai Ioniq 5 N" – četru durvju elektroauto, kura ražotājs sporta segmentā ienāca tikai pirms dažiem gadiem. Tas gan var lepoties ar pilnpiedziņu un 650 ZS kopējās jaudas elektromotoriem, kas nodrošina tik apskaužamu paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h kā 3,4 sekundes, tomēr šim ģimenes krosoveram ir arī vairāk nekā 2,2 tonnas liels svars. Daudzi apšaubīja, vai tas spēs demonstrēt tādu vadāmību, kāda raksturīga vieglākiem un uz sportu orientētiem auto. Ņemot vērā pieteikto koncepciju, vairums gaidīja, ka "Hyundai" pirmais mēģinājums radīt augstas veiktspējas elektrisko krosoveru būs neveiksmīgs.
2023. gadā, žurnālistiem prezentējot pirmos sportiskos elektromobiļus, Hyundai pārspēja visas cerības. Par benzīngalvu žurnālu dēvētais "Top Gear" jauno "Ioniq 5 N" atzina par savu "Gada auto". Un šis lēmums tika balstīts nevis uz emocionāliem, bet gan uz racionāliem kritērijiem. Turklāt cīņā par galveno balvu elektriskais ģimenes krosovers aiz sevis atstāja tādus inženiertehnikas šedevrus kā "Rolls-Royce Spectre", GMA T.50, BMW M3 Touring, "Porsche 911 GT3 RS", "Aston Martin DB12" un "Ford Mustang GTD".
Sportisko elektroauto atzinīgi novērtēja arī citi mediji. "Autocar" nosauca "Ioniq 5 N" par Gada dinamiskāko auto, "Car and Driver" tam piešķīra Gada elektroauto titulu, "World Car of the Year" apbalvošanas ceremonijā tas saņēma Gada elektroauto titulu, bet "Auto Trader" pasludināja to par "Gada auto". Īsā laikā "Hyundai N" divīzija jau ir ieguvusi visaugstākā līmeņa apbalvojumus.
Pavisam nesen "Ioniq 5 N" triumfēja vēl trīs kategorijās, kļūstot par "Visdinamiskāko", "Vislabāk elektrificēto" un "Labāko elektromobili" Ziemeļrietumu auto žurnālistu asociācijas rīkotajā aptaujā, nodēvētā par "Drive Revolution". Šī atzinība atspoguļo "Hyundai N" koncentrēšanos uz trim pīlāriem: aizraujošām emocijām, spēju braukt pa trasi un kalpošanu kā ikdienas sporta auto. Elektromobilis, kura radīšanā izmantota sacīkšu inženieru pieredze, pārsteidz ar līdzsvarotu dinamiku un vadāmību, kā arī ar plašu drošības funkciju klāstu.