Taču tā ir tikai daļa stāsta, jo ļoti ātru un sportisku elektroauto tirgū netrūkst. Tādi modeļi kā "Tesla Model S Plaid", kas ir nepārspējams taisnē, un "Porsche Taycan", kas ir satriecošs līkumos, tirgū pieejami jau vairākus gadus, un auto ar nedaudz vairāk kā 600 ZS vairs nav nekas unikāls. "Hyundai Ioniq 5 N" izceļas ar to, ka tam piemīt iekšdedzes dzinēja sportiska auto raksturs. Tam ir programmēta 8 pakāpju "N e-shift" pārnesumkārba un "N Active Sound+" sistēma, kas caur skaļruņiem imitē dzinēja rūkoņu.
Rakstura te netrūkst
"Tas var izklausīties neierasti, bet rezultāts ir tik pārliecinošs, ka dažs labs varētu pat aizmirst, ka šis ir elektroauto – braukt ar to ir kolosāla sajūta," saka Delfi Auto redaktors Raimonds Zandovskis, kurš "Ioniq 5 N" izmēģināja Ahvenisto trasē Somijā. "Ja vērtējam elektriskos modeļus no braukšanas entuziastu skatpunkta, lielākā problēma ir neizteiksmīgā un pat garlaicīgā vadīšana. Lai gan paātrinājums ir iespaidīgs, tiem trūkst iekšdedzes dzinēja draiva, jo tas neizdveš itin nekādu skaņu. Jūs vienkārši nospiežat pedāli un stūrējat, bet vadītāja šajā procesā iesaistās ne īpaši daudz un atgriezeniskā saite no automobiļa ir niecīga. "Hyundai" ir pievārējis šo problēmu, simulējot dzinēja rūkoņu un pārnesumu pārslēgšanu, kas vissportiskākajā režīmā burtiski it kā cērt pa robiem. Tāpēc braucienam ar šo auto azarta netrūkst."
Pateicoties rūpīgam programmētāju darbam, "Ioniq 5 N" neuzvedas kā perfekts elektroauto. Tā jaudas līkne mainās atkarībā no elektromotora apgriezienu lieluma, atšķiras virtuālo pārnesumu pārslēgšanas asums, un šeit ir pat simulēts elektromotora apgriezienu ierobežotājs.
Lai gan motora troksnis skaļruņos var skanēt nedaudz nedabiski, rezultāts, pateicoties arī pārējiem elementiem, kopumā ir tik pārliecinošs, ka vadītājam pie stūres noteikti ir patīkami.