Tāpat kā pasaulē labākie auto apskatnieki, arī latviešu auto žurnālisti atzinīgi novērtē korejiešu elektromobiļa īpašības. Pateicoties ļoti stingrai virsbūves konstrukcijai ar augstu noturību pret vērpi, ierobežotas slīdes elektroniskajam diferenciālim, sportiskajām bremzēm un citiem uzlabojumiem, "Hyundai" ir izdevies nomaskēt auto ievērojamo svaru un padarīt to pavisam veiklu.
Svars nav šķērslis
Ražotājs īpašu uzmanību veltījis elektriskās sistēmas dzesēšanai, jo bieža un strauja paātrināšanās rada pārkaršanas risku, kas raksturīgs tieši jaudīgiem elektromobiļiem. Hyundai 800 voltu elektriskā arhitektūra, kā arī jaunās akumulatora vadības un dzesēšanas sistēmas ļauj "Ioniq 5 N" izturēt intensīvas trases sesijas, nezaudējot veiktspēju.
Protams, tas viss ir saistīts ar lielu enerģijas patēriņu. Saskaņā ar platformas EV-database.org datiem "Ioniq 5 N" ar 80 kWh akumulatoru pēc pilnas uzlādes var veikt 390 km. Tomēr, pateicoties 263 kW maksimālajai uzlādes jaudai, ātrajā stacijā akumulatoru var piepildīt ļoti īsā laikā.
"Auto cienītājus skumdina tas, kā Eiropas Savienība ar emisiju standartiem slāpē labākos iekšdedzes dzinējus," stāsta Zandovskis. ""Vairumā gadījumu cilvēkiem nav nekas pret elektromobiļiem. Tie ir lieliski ikdienai, taču... bez sava rakstura. Salīdzinot ar iekšdedzes automašīnām, tie nereti atgādina braucošus gadžetus. Entuziasti vēlas ne tikai strauju paātrinājumu. "Ioniq 5 N" ir viens no pirmajiem auto, kas pierāda, ka elektromobilim var piemist personība, tāpēc līkumotas trases sekcijas tas pieveic bez minstināšanās. Ja iekšdedzes dzinēji galu galā tiks aizliegti, šis būtu tas auto, kas jau šobrīd sniedz līdzvērtīgas emocijas," rezumē Raimonds.