Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra novērojumi liecina, ka temperatūra, kas rada ledus veidošanos, novembrī nav retums. Piemēram, pērn rudens vidējā gaisa temperatūra Latvijā bija +8,2 °C, bet vienlaikus tika novērota arī ļoti zema gaisa temperatūra – 29. novembrī Madonā reģistrēti -15,1 °C. Novembra otrajā pusē katru gadu ir dienas, kad gaisa temperatūra ir zemāka par nulli, kas nozīmē arī paaugstinātas bīstamības braukšanas apstākļus.
Eksperts norāda – uzsniegot pirmajam sniegam, pēdējos gados vairākas reizes fiksētas situācijas, kad ceļu satiksmes negadījumu skaits dubultojas. Daudziem atmiņā palicis 2018. gada 27. novembris, kas Latvijas autobraucējiem sagādāja pamatīgu "pārsteigumu" – visā Latvijā sniga, un braukšanas apstākļi pēkšņi pasliktinājās.
Apdrošināšana vismaz daļēji pasargā autovadītāju no finansiāliem zaudējumiem, taču vēl lielāka nozīme ir prevencijai. "Nav jau tā, ka ziema mūs pārsteigtu kā liels brīnums, katru gadu tā atkal atnāk, tikai cilvēkiem pašiem nav vēlmes mācīties no savām kļūdām. Raugoties KASKO atlīdzību pieteikumu statistikā, būtu pat vērtīgi pārskatīt likumu un noteikt obligātu ziemas riepu lietošanu jau no 15. novembra," uzsver Kristaps Liecinieks.
Tagad ir īstais brīdis riepu nomaiņai – gan tādēļ, ka gaisa temperatūra naktīs un rīta stundās arvien vairāk tuvojas nullei, gan tādēļ, lai nodrošinātos pret pirmā sniega "pārsteigumu". Jau pašlaik riepu maiņas servisos pieraksta kalendāri sāk aizpildīties, bet brīdī, kad uzsnigs pirmais sniegs, visticamāk, tie būs pārpildīti vairākas dienas vai pat nedēļas uz priekšu.