Elektromobilis "Kia EV9" ir liels un apburošs, taču arī neganti dārgs. Jaunais "Kia EV3" izmanto tos pašus dizaina principus un līdzīgu salona arhitektūru, toties maksā vismaz divreiz mazāk. Kā tas brauc, raidījums "TV Autoziņas" skaidroja pirmajā testa braucienā Portugālē.
Noskaties ⟩ Elektriskā kajīte. Pirmais brauciens ar jauno "Kia EV3"
"Kia EV3" ir aptuveni tikpat liels, cik "Kia Sportage", un maksās, sākot ar 40 000 eiro. Taču izmēri un cena vēl nepasaka visu par jauno "Kia". Priekšējām un aizmugurējām durvīm ir dažāda tipa rokturi, bet uzlādes lūka atrodas labās puses priekšējā spārnā. EV3 standarta uzlādes jauda ir 11 kW, bet vēlāk būs iespējama arī 22 kW opcija. Ātrā uzlāde nepārspēs rekordus, jo elektromobilis ražots uz 400 voltu platformas.
Visām EV3 ir viens un tas pats elektromotors ar 204 ZS un piedziņu uz priekšējiem riteņiem. Baterijas gan ir divas, un lielākās bruto ietilpība tuvojas 90 kWh. Kompaktklases elektromobilim tas ir daudz. Teorētiskā sniedzamība ir 605 km, reālā - 400 - 500 km. Iekšā jaunais EV3 patiesi ir nedaudz līdzīgs EV9.
Panelis sadalīts trīs ekrānos, kur mazākais, vidējais domāts klimata sistēmai. To gan pastāvīgi aizsedz stūresrats, taču situāciju glābj fiziskas pogas paneļa vidū. Padomāts arī par to, kā ar vienu kustību atslēgt kaitinošos ātruma pārsniegšanas uzraugus, kuri nemitīgi novērš uzmanību ar signāliem vietā un nevietā.
"Kia EV3" ir arī i-pedal režīms, ko aktivizē, 4 sekundes paturot kreisās puses zemstūres lāpstiņu. "Kia EV3" tomēr nav izdevies atbrīvoties no standarta motortelpas, un kastē virs tās jeb "frunk" vietas pietiek tikai uzlādes kabelim. Komplektācijām izvēlēti amizanti nosaukumi kā "Earth" un "Wind".
Topa versija ir "GT-Line" ar sporta stūri, krāsotām apmalēm un plašākām komforta funkcijām. Cik no tā visa patiesi patiks un vajadzēs elektromobiļu pircējiem, visdrīzāk uzzināsim tikai nākamgad. "Kia EV3" arī Eiropas tirgum ražos Dienvidkorejā, tāpēc piegādes vismaz sākumā nebūs ātras.
Plašāk "TV Autoziņas" sižetā!