Jo lielāks ir odometra rādījums, jo lielāka iespējamība iegādāties bojātu auto
Paaugstināta iespējamība iegādāties automašīnu ar viltotu odometra rādījumu ir tikai viens no riskiem, kad spēkrata nobraukums ir lielāks. Pētījuma dati liecina, ka, palielinoties veikto kilometru skaitam, pieaug arī iespējamība, ka spēkrats ir guvis bojājumus.
No visiem Latvijas spēkratiem, kas pārbaudīti "carVertical", visbiežāk avārijās iekļuvuši auto ar nobraukumu no 250 līdz 300 tūkstošiem kilometru – 60,4 % šādu automašīnu vēstures atskaišu ir iekļauti dati par bojājumiem.
Bojājumu skaits un biežums visās nobraukumu grupās gan ir visai augsts, katrai no tām atšķiroties tikai par 3 %. Attiecīgi šī ir problēma, ar ko saskaras visi pircēji neatkarīgi no spēkrata fiksētā nobraukuma. Piemēram, auto ar 100-150 tūkstošiem veiktu kilometru bojājumi ir konstatēti 57,4 % atskaišu, taču, nobraukumam paaugstinoties par 50 000 km, īpatsvars sasniedz 59,6 %. Pat automašīnas, kurām odometrā fiksēts līdz 50 000 km, bojājumi konstatēti 42,7 % gadījumu.
"Lai neiegādātos auto, kas iepriekš ir bojāts, aizvien vairāk pircēju izvēlas iepriekš pārbaudīt spēkrata vēsturi vēl pirms tā aplūkošanas klātienē," skaidro "carVertical" komunikācijas vadītājs Mats Buzelis. "Uzzinot, ka kāda no automašīnas daļām ir iepriekš bojāta, pircēji vai pat dīleri var to aizvest uz padziļinātu pārbaudi, lai noteiktu, vai ir veikts nekvalitatīvs, lēts remonts. Ja auto priekšpuse ir cietusi avārijā, šajā zonā jāmeklē rūsas vai nekvalitatīvi veikta remonta pēdas. Zinot par iepriekš gūtajiem bojājumiem, ir vieglāk izlemt, vai šādu spēkratu pirkt vai tomēr meklēt ko citu."