Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

Noskaties Kā brauc jaunais un elektriskais "Porsche Macan"?

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Jaunais "Porsche Macan" ir kļuvis par 100% elektromobili. Tik principiālas izmaiņas notikušas tikai otrajā modeļu paaudzē, bet cik daudz tajā ir īsta "Porsche"?

Pirmais "Porsche Macan", pateicoties vairākām modernizācijām, nodzīvoja uz konveijera desmit gadus. Tas kļuva par visu laiku pārdotāko "Porsche" modeli pasaulē, pārspējot "Cayenne", turklāt daudziem pircējiem bija pirmais "Porsche" mūžā - un noteikti ne pēdējais.

Eiropā jaunus "Macan" vairs netirgo, taču citviet pasaulē degvielas "Macan" vēl kādu laiku turpinās dzīvi paralēli elektriskajam favorītam. Savā ziņā ir pat neparasti, ka "Porsche" nolēma paturēt veco nosaukumu, jo, piemēram, "Audi", kas savam elektriskajam krosoveram izmanto to pašu PPE platformu, izvēlējās pilnīgi jaunu vārdu.

Bezrāmju durvju stikli automobilim piešķir netveramu vieglumu, kaut "Macan" nav nedz mazs, nedz viegls. Tas sver vismaz 2,3 tonnas un ir tikpat garš, cik pirmās paaudzes "Porsche Cayenne".

"Porsche" tipiskie četru sekciju lukturi te pilda tikai dienasgaitas lukturu funkciju, jo pamata apgaismojumu rada neuzkrītošas sekcijas zemāk. Ar to vien "Macan" jau atšķiras no zemā "Taycan", kam visas gaismas funkcijas apkopotas vienā luktura korpusā.

Papildus daudzstāvu lukturiem ļoti uzrunā arī spēcīgais priekšējā pārsega reljefs, kādu mūsdienās atļaujas reti. Bet kas atrodas zem pārsega? "Frunk" ir vieta kabelim un kādai somai. Kā priekšējo tā aizmugurējo vāku var atdarīt vai nu ar pulti, kas laimīgā kārtā palikusi tikpat formīga kā iepriekš, vai taustiņiem vadītāja durvīs.

Elektriskā "Macan" salonā atrodamas ierastās "Porsche" lietas - sporta stūre, "Sports Chrono" pulkstenis, viduskonsole ar taktilo klimata sistēmas paneli un zīmēts mērskalu panelis ar spidometru, kas iedalīts līdz 300 km/h.

"Macan" Nr. 2 ir garāks par "Macan" Nr. 1. Otrkārt, tas ir jaudīgāks. Pat vienkāršākajam "elektromakanam" jau ir 340 ZS un paātrinājums līdz 100 km/h zem sešām sekundēm.

Visiem nākamajiem "Macan" jau ir divi elektromotori. "Macan" ceturtajam modelim ir tuvu 400 ZS, "Macan 4S" vēl par 40 vairāk, bet "Macan Turbo" - protams, bez nekāda turbo iekšā, ir vēl par 100 ZS jaudīgāks.

"Overboost" režīmā tas pārsniedz 600 ZS robežu, "simtu" aprij 3,3 sekundēs un - protams, maksā veselu bagātību. Šis "Macan 4" kopā ar papildaprīkojumu maksā 117 tūkstošus eiro. "Porsche Macan" neatkārtojamu vadāmībā padara precīzā stūre, kas drīzāk atgādina kādu tēmēšanas ierīci nekā automašīnu.

Pieredze, ko "Porsche "guva ar pirmajiem "Taycan", ļāvusi atjaunot "Macan" tā saucamo automašīnas izjūtu. Neparasti, ka visiem elektriskajiem "Macan" ir vienādas ietilpības baterija 95 kWh neto. Mazāku nav. Un, tā kā mums ir darīšana ar krosoveru, kas ražots uz pašas jaunākās elektromobiļu platformas visā "Volkswagen" grupā, baterija nesabojā sēdpozīciju. "Porsche Macan 4" sākuma cena ir 87 300 eiro.

Uz augšu