NBS pauž, ka pēc notikušā SUV veikta "pilna izmeklēšana" un izvērtēti apmācību un ieroču drošas lietošanas priekšraksti. Papildus veikti pasākumi, lai uzlabotu apmācības un drošības protokolus, lai šādi gadījumi neatkārtotos. NBS uzlabojot gan tehnisko aprīkojumu, gan procedūras, kā arī pastiprinot uzmanību personāla sagatavošanai drošai rīcībai ar šaujamieročiem. Tas ietver gan regulāras apmācības, gan stingrāku kontroli nodarbību un ieroču tīrīšanas laikā.
Aģentūras LETA arhīvs liecina, ka karavīru traģēdijas SUV bijušas arī iepriekš un divos gadījumos sekojušas apsūdzības, kas gan beigās tiesā beigušās ar attaisnošanu.
2020.gadā Augstākajai tiesai atsakoties no kasācijas tiesvedības ierosināšanas, beidzies vairākus gadus ilgušais tiesas process lietā, kurā SUV virsseržants attaisnots par karavīra nāvi Rīgas jūras līcī. Pirmās un otrās instances tiesas attaisnoja virsseržantu, kura vadītās laivas piedzīvotajā negadījumā 2014.gada pavasarī jūrā gāja bojā cits karavīrs.
Savukārt 2011.gada maijā kāds SUV karavīrs pēc triju kilometru skrējiena zaudēja samaņu un nomira ātrās palīdzības automašīnā.
2006.gadā 15.maijā neveiksmīga lēciena laikā ar izpletņiem Daugavā, pie Rīgas Eksporta ostas, iekrita četri SUV karavīri, no kuriem divi gāja bojā, bet divi tika izglābti. Vēl viens kareivis ar izpletni iekārās celtnī Andrejsalas ostā. Arī par šo traģēdiju prokuratūras apsūdzētās SUV amatpersonas tiesa attaisnoja.
SUV dibināta 1991.gada 19.septembrī un ir īpaši organizēta, ekipēta un apmācīta vienība speciālo operāciju veikšanai. Vienības devīze ir "Drošais uzvar", simbolizējot to, ka uzvar tas, kurš ir drošs par savām spējām un saviem cīņu biedriem. Kaujinieka simbols ir zaļā berete.
Vienības uzdevumi ir veikt speciālās operācijas, tai skaitā speciālo izlūkošanu un novērošanu, tiešās darbības un sniegt militāro palīdzību.
Tāpat vienība sniedz atbalstu Latvijas institūcijām terorisma apkarošanas operācijās, bīstamu bruņotu noziedznieku aizturēšanā un augstu amatpersonu drošības pasākumu nodrošināšanā.