Nacionālās kultūras mantojuma pārvalde neiebilst pret Upīša pieminekļa pārvietošanu, it īpaši tādēļ, ka Kongresu namu un tā priekšā esošo laukumu paredzēts pārbūvēt. Lēmums pieminekli pārgriezt uz pusēm gan bijis pārsteigums.
"Skulptūra kā tāda ir saglabājama, un saglabājama tādā izskatā, kā to ir veidojis tēlnieks Terpilovskis, nevis tēlnieks Drulle, piemēram. Es īstenībā gribētu zināmā mērā no tā visa atturēties, jo arhitekts šim piemineklim bija mans tēvs. Caur manu tēvu es pietiekami labi zināju arī Albertu Terpilovski, un es nekādā gadījumā neuzskatītu, ka viņš bija kaut kāds… Arī tanī laikā viņi visi bija ļoti latviski cilvēki," norāda Asaris.
Pieminekļa autori ir arhitekts Gunārs Asaris un tēlnieks Alberts Terpilovskis. Ar Terpilovska autortiesību mantinieci darba pārveidošana nav oficiāli saskaņota. Tā ir kādreizējā politiķe Kārina Pētersone. Viņas krustmāte bija tēlnieka dzīvesbiedre.
Tēlnieka Alberta Terpilovska mantiniece, Latvijas Nacionālās bibliotēkas Atbalsta biedrības vadītāja Kārina Pētersone norāda, ka viņas ģimene ir saistīta ar Andreja Upīša ģimeni. Viņas vectēvs bija iespiedējs un dramaturgs Jūlijs Pētersons.
"Viņi bija ļoti tuvi draugi, neraugoties uz to, ka viņiem bija politiski ļoti atšķirīgi uzskati. Bet viņš ļoti daudz ir palīdzējis Andrejam Upītim, gan pestīdams viņu no cietuma, gan viņš iekārtoja viņu darbā savā spiestuvē, gan dēlam palīdzēja. Bet tad, kad viņam pienāca grūti laiki - viņu apcietināja, viņam draudēja izsūtījums -, vecmāmiņa aizgāja pie viņa tuvākajiem draugiem, arī pie Andreja Upīša… Nu, varbūt viņš nevarēja palīdzēt, bet katrā ziņā nekas nemainījās. Viņš devās uz Sibīriju, kur arī mira. Man vienmēr, kad es gāju garām šim piemineklim, man tas bija kā Jāzepam tas ērkšķis. Man viņš bija vajadzīgs, lai viņš duras un lai atgādina," viņa stāsta.