Jau 2025. gadā to dīzeļauto īpašniekus, kuru spēkrati ražoti pēc 2013. gada, ikgadējā tehniskā apskatē gaida jauna atgāzu kontroles kārtība. Dūmainības mērījumu vietā tiks mērītas t.s. cietās daļiņas jeb, vienkāršāk sakot, kvēpi. Daudzās TA stacijās mērījums tiks veikts ar "Mahle" ražojuma iekārtu, ko var iegādāties arī autoservisi. Iekārtu raidījumam "TV Autoziņas" izrādīja "Inter Cars Latvija" servisa iekārtu segmenta vadītājs Ints Purmalis.
Noskaties ⟩ No šī verķa bīsies visi kreisie dīzeļi. Kā darbojas jaunākais kvēpu testeris?
Dīzeļautomašīnām, kas jaunākas par 2013. gadu, ir nepieciešams funkcionējošs kvēpu filtrs. Iekārta noteiks cieto daļiņu koncentrāciju. Sākot ar 2025. gada janvāri, vieglo dīzeļauto īpašniekus gaida izmaiņas tehniskās apskates metodē, kura pārbauda automašīnu atgāzes.
Tā kā 12 gadus veciem un pat jaunākiem dīzeļauto var būt ļoti atšķirīgs nobraukums un tehniskais stāvoklis, pieļaujamais cieto daļiņu saturs noteikts diezgan augsts - miljons nosacīto daļiņu. Piemēram, Vācijā pieļaujamā robeža ir četras reizes zemāka. Taču miljons nebūt nenozīmē, ka apskati varēs iziet pavisam bez filtra.
"Ja iekārta rāda nedaudz pāri miljonam, filtrs, visticamāk ir netīrs. Bet, ja filtra nav, tad iekārta uzrāda 5,6 un pat 10 miljonus," tā Purmalis. Tātad šmaukšanās ar izgrieztiem kvēpu filtriem ies mazumā. Labā ziņa - jaunā atgāzu mērīšanas metode neprasa augstus apgriezienus.
Pēc jaunās metodes mērīšana notiks tikai 15 sekundes un pie brīvgaitas apgriezieniem. Lai iekārtu varētu izmantot Latvijā, nepieciešama speciāla programmatūra, ko Inter Cars izstrādājis sadarbībā ar ražotāju.
"Mahle PMU 400" izmantota t.s. kondensācijas uzskaites tehnoloģija, taču tirgū sastopamas cieto daļiņu mērierīces, kas darbojas pēc cita principa. Līdzstrāvas metode ir lētāka, tāpēc tādas iekārtas piedāvā vairāki ražotāji. Šādu - tikai divi.
Plašāk "TV Autoziņu" sižetā!