CSDD norāda, ka transportlīdzekļu skaits, par kuriem nav samaksāts transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis, svārstās robežās no 135 000 līdz 140 00 vienībām. Ņemot vērā CSDD sniegto informāciju, neieviešot jauno tiesisko regulējumu, Latvijā un ārvalstīs iepriekš nereģistrētu vieglo transportlīdzekļu skaits, par kuriem nebūs samaksāts nodoklis varētu pieaugt par 60 000 vienībām, tādējādi kopā veidojot aptuveni 200 000 transportlīdzekļu.
Tāpat CSDD prognozē, ka elektroniski informatīvo paziņojumu būs iespējams nosūtīt aptuveni 172 000 transportlīdzekļu īpašniekiem, savukārt pa pastu informatīvo paziņojumu būtu nepieciešams nosūtīt aptuveni 28 000 transportlīdzekļu īpašniekiem.
Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likmes ir noteiktas kā nemainīgs skaitlis, nevis izteiktas procentuālā izteiksmē, kā lielākajai daļai nodokļu, līdz ar to šāda veida nodokļa likmes paliek nemainīgas, neskatoties uz patēriņa cenu indeksa izmaiņām, skaidrojusi Finanšu ministrija.
Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmju indeksācija pēdējo reizi veikta 2021.gadā. Savukārt uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likmes pārskatītas 2023.gadā.
Tā kā uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likmes ir mainītas 2023.gadā, tad normas par šī nodokļa indeksētajām likmēm stāsies spēkā ar 2027.gadu.
Plānots, ka transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmju izmaiņas stājas spēkā no 2025.gada 1.janvāra.
"Piecus eiro mēs jums iedosim, 20 eiro mēs jums paņemsim," likumprojektu kritizēja opozīcijas deputāts Andris Kulbergs (AS). Viņš debatēs norādīja, ka cilvēki, kuri parasti pārvietojas ar automašīnām, jau tā parasti ir lielākie nodokļu maksātāji.
Nacionālās apvienības (NA) deputāts Jānis Vitenbergs, runājot par politiku "piesārņotājs maksā", sacīja, ka šādi priekšlikumi novedīs pie tā, ka "piesārņotājs vairs nevarēs samaksāt". Vitenbergs sacīja, ka šādu izmaiņu pieņemšana novedīs pie tā, ka tas atstās paliekošas sekas.