Raidījums arī atgādināja, ka no 2020.gada valsts LDz ieguldījusi 95,6 miljonus eiro ārkārtējas palīdzības sniegšanai. Savukārt līdz šā gada beigām pamatkapitāla palielināšanai valsts plāno uzņēmumā ieguldīt vēl nepilnus 47 miljonus eiro.
SM rīkojuma projektā skaidro, ka valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanai un finansējuma nodrošināšanai 2018.gadā ar valsti SM personā noslēgtā daudzgadu līgumā 2018.-2022.gadam bija noteikts dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja finanšu līdzsvara nodrošināšanas mehānisms.
Tomēr par periodu no 2023.gada, pretēji Dzelzceļa likumā noteiktajam, daudzgadu līgums nav noslēgts, tādēļ finanšu līdzsvara maksājumi veicami, ievērojot Dzelzceļa likuma prasības. Tādējādi par 2022.gadu un 2023.gadu kopējā nesegtā zaudējumu jeb finanšu līdzsvara summa veido 46 798 155 eiro.
Pēc rīkojuma projekta pieņemšanas SM, kā LDz kapitāldaļu turētāja, akcionāru sapulcē lems par kompānijas pamatkapitāla palielināšanu ar naudas ieguldījumu, kā arī veiks attiecīgus grozījumus statūtos.
Jau ziņots, ka pagājušajā gadā LDz koncerna apgrozījums bija 263,529 miljoni eiro, kas ir par 3,4% vairāk nekā 2022.gadā, taču koncerns cieta 3,231 miljona eiro zaudējumus.
LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna valdošais uzņēmums.