"Rail Baltica" būvlaukumā Lietuvā itāļu būvuzņēmums "Rizzani de Eccher" ir veicis pāļu testēšanu, lai noteiktu un pārbaudītu pāļu nestspēju un integritāti. Testa veikšanai piemērota maksimālā 2280 tonnu slodze – lielākā slodze, kas jebkad izmantota šāda veida testēšanai Lietuvas dzelzceļa vēsturē.
Foto ⟩ "Rail Baltica" būvlaukumā Lietuvā veikta lielākā tilta pāļu pārbaude Lietuvas dzelzceļa vēsturē
“Testēšanas slodze saistīta ar tilta pašsvaru, projektēšanas rezervi un slodzēm, kas ietekmēs tiltu, piemēram, vilcienu slodzi, vēja spiedienu, apledojumu, temperatūras un citām izmaiņām. Maksimālā testa slodze – 2280 tonnas (jeb 22 800 kiloņūtonu) – ir iespaidīgs infrastruktūras pārbaudījums, kas apliecina tās nākotnes ilgtspēju,” norāda Rail Baltica ieviesēja Lietuvā LTG Infra ģenerāldirektors Vitis Žalims (Vytis Žalimas). “Pirmie testi bija veiksmīgi, kas nozīmē, ka uzņēmējs varēs sākt balstu galvu betonēšanu. Uz šiem balstiem tiks uzbūvētas tilta kolonnas – pārejam no pazemes darbiem uz virszemes būvdarbiem,” Vitis Žalims turpina.
Garākā – 1,51 km – Neres tilta būvniecībā līdz šim veikti daudzi priekšdarbi: izveidoti 308 pāļi, kas balstīs tiltu, ar dziļumu līdz 28 metriem, uzstādītas atbalsta sienas, izveidoti piekļuves ceļi, sākta sienu montāža un veikta sagatavošanās tilta balstu galvu betonēšanai. Pēc uzņēmēja aprēķiniem, ātrgaitas vilciens šķērsos Neres tiltu 23 sekundēs.