“Ar šo pop-up izstāžu sēriju vēlējamies piedāvāt mūsdienīgu platformu Latvijas dizaina sasniegumu popularizācijai. Projekts jau iemantojis lielu mediju interesi un kļuvis populārs apmeklētāju vidū, tā “veiksmes stāsta” pamatā ir savstarpējā uzticēšanās un uzdrīkstēšanās realizēt netradicionālas izstāžu formas. Priecājamies par produktīvo un radošo sadarbību ar biedrību “Dizaina eksporta alianse” – mēs visi kopā mācāmies, apgūstam un atklājam ko vērtīgu un neparastu šajā jomā,” saka Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja vadītāja Inese Baranovska.
Par pop-up izstāžu sēriju “Dizaina procesi tuvplānā”
Par godu Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja 35. jubilejai sadarbībā ar biedrību “Dizaina eksporta alianse” tapis projekts “Dizaina procesi tuvplānā”, kas 2024. gada laikā secīgi piedāvājis četras pop-up izstādes. Visas īstenotas inovatīvā formātā, integrējot tās DMDM 3. stāva pastāvīgajā ekspozīcijā “Dizaina process”, kas sniedz ieskatu latviešu dizaina vēsturē kopš 20. gadsimta 60. gadiem.
Cikla koncepts un vizuālais noformējums rod iedvesmu četros gadalaikos – pavasarī, vasarā, rudenī vai ziemā, kur noskaņu veido sezonai raksturīgā krāsu gamma, izceļot latviešu dizaina tradicionāli ciešo saistību ar organiskām formām, dabisku materiālu un faktūru lietojumu. Katrā izstādē tiek rādīti vairāku pazīstamo uzņēmumu “veiksmes stāsti”, izmantojot rūpīgu paraugu atlasi un audiovizuālus elementus. Īpaši sagatavotie video stāsti atklāj ekspozīcijā redzamo zīmolu produktu tapšanas procesu un aizkulises.
Par sadarbību ar biedrību “Dizaina eksporta alianse”
Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs Rīgā, kas mājo bijušās Jura baznīcas telpās, tika atvērts 1989. gada 6. jūlijā un kopš tā laika iemantojis apmeklētāju mīlestību gan ar bagātīgo latviešu lietišķās mākslas un dizaina mantojumu, gan mūsdienu Latvijas mākslinieku darbiem un ārzemju dizaina spilgtiem paraugiem. Atskatoties uz trīsdesmit pieciem darba gadiem, muzejs izvēlējies pievērst pastiprinātu uzmanību šodienai un dot savu ieguldījumu nākotnē, pop-up izstāžu veidā atspoguļojot aktuālās norises latviešu mūsdienu dizainā.
Projekts “Dizaina procesi tuvplānā” tapis pateicoties DMDM iniciatīvai un biedrības “Dizaina eksporta alianse” pārstāves Ievas Kalējas radošajai vīzijai, kura arī ir jubilejas sērijas kuratore. Grafisko identitāti ciklam veido Liene Drāzniece. Abas mākslinieces guvušas plašu pieredzi, strādājot un vadot veiksmīgus uzņēmumus: Ieva Kalēja ir zīmolu “mammalampa” un “DeTales” dibinātāja un dizainere, savukārt Liene Drāzniece ir kosmētikas ražotāja “Madara Cosmetics” līdzdibinātāja un vadošā dizainere.
Šī īpašā DMDM un biedrības “Dizaina eksporta alianse” sadarbība aktualizēs un veicinās izpratni sabiedrībā par dizaina procesu nozīmību katra ikdienas dzīvē. Caur pop-up izstāžu ciklu apmeklētāji gūs lielisku iespēju iepazīt un novērtēt izcilus latviešu dizaina zīmolu stāstus.