Jauna nedēļa un ziņu virsrakstos kārtējā jaunā bēdu ieleja – “Jaunās nodevas dēļ lidosta Rīga var pazaudēt 200 tūkstošus pasažieru un zemo cenu kompānijas”. Pazudīs 200 tūkstoši pasažieru, pakāsīsim lētās aviokompānijas, viss ir slikti, Rīga būtībā pārvērtīsies par pāķiem. Un, protams, – kur gan skatās valdība?!
Tātad, valsts nolēmusi, ka jāveido 30 000 tonnu rezerves aviācijas degvielai. Bet trauksmi par 200 tūkstošiem pasažieru un zemo cenu kompānijām ceļ Lidosta Rīga. Piedodiet par skepticismu, bet pēc visa, kas pēdējo gadu laikā noticis ar “airBaltic”, lidostas teiktajam esmu gatavs ticēt aptuveni tikpat, cik Palestīnas Aizsardzības ministrijas datiem par Izraēlas nogalinātajiem palestīniešiem. Vai krievijas Aizsardzības ministrijas teiktajam par valsts panākumiem karā.
Vispirms jau sāksim ar to, ka degvielas rezerves šī brīža ģeopolitiskajā situācijā ir ļoti būtiskas Latvijas aizsardzībai. Jau šobrīd ikviens, kurš iegādājas degvielu savai automašīnai, motociklam vai kaut vai zāles pļāvējam, maksā par to septiņus centus litrā, kas iekļauti degvielas cenā. Neesmu novērojis, ka 200 tūkstoši autovadītāju tāpēc būtu atteikušies no šī pārvietošanās veida – nav patīkami, bet kaut kā tiekam galā.
Bet aviācijas nozarei, kā izrādās, degvielas nodeva vienkārši nebūs paceļama. Kā jums šķiet, kas tieši mainīsies no šīs degvielas nodevas? Mēs, protams, tagad varam visi sastāties aplī, sadoties rokās, tēlot idiotus un teikt – aviokompānijas savilks ciešāk jostas un segs šos papildu izdevumus no savām kabatām, lai pasažieru maciņus tas nekādi neietekmētu. Un drīz kokos sāks augt nauda.