"Audi A6 e-tron" misija ir kļūt par zīmola elektrisko flagmani. Raidījums "TV Autoziņas" ar jauno modeli iepazinās testa braucienā Tenerifē.
Noskaties ⟩ "Audi A6 e-tron" no jauna definē vācu "premium" zīmola lielo modeļu principus
"Audi" jaunākais elektromobilis ir pirms trim gadiem prezentētā un uz brīdi pat Latvijā pabijušā "A6 Avant e-tron concept" turpinājums sērijveida modelī. Tajā veiksmīgi saglabāti elektromobiļa monolītie apveidi, kam ielas automašīnās bieži vien lemts izplūst. Šis noteikti nav tas gadījums.
Gatavais "A6 e-tron" ir gandrīz piecus metrus garš, bet riteņu bāzei tikai nedaudz pietrūkst līdz trīs metriem. Tas ražots "Sportback" un "Avant" virsbūvēs un ir pirmais "Audi", kura četru riņķu logotips aizmugurē ir izgaismots.
Digitālās dienasgaitas gaismas un OLED aizmugurējā optika ļauj izvēlēties starp astoņām dažādām apgaismojuma konfigurācijām. "A6 e-tron" galvenie izmēri ir gandrīz identiski "Audi" topa fāstbekam A7. Tomēr sajūtas pie stūres atšķiras.
Baterijas dēļ sēdpozīcija ir augstāka, bet piezemētie griesti garāka auguma braucējiem ir teju pie galvas. Savukārt panelis un vispārējais iekārtojums ir tāds pats kā jaunākajā "Audi Q6 e-tron".
"A6 e-tron" var būt kā tikai aizmugurējo, tā visu riteņu piedziņa. Pneimopiekare ir iespējama, taču nav obligāta, jo stingrāka un stūrēšanā precīzāka sporta balstiekārta ir standartā. Jaudas un ātruma modelim netrūkst. Ir divas bateriju versijas ar 83 vai 100 kWh ietilpību.
Sniedzamība var pārsniegt 700 km, kas, atkarībā no modeļa versijas, reāli nozīmē 500 - 600 km ceļa. Jaunākā elektromobiļu platforma pieļauj līdz pat 270 kW uzlādes jaudu, kur tāda pieejama. Līdz ar to "Audi A6 e-tron" ir plašs motora jaudas diapazons - no 210 vai 270 kW klasiskās piedziņas versijā līdz 315 vai pat 370 kW quattro modeļos.
Lai iemantotu vairāk vietas virs galvas, var izvēlēties "A6 e-tron" ar panorāmas jumtu vai vienkārši pārsēsties uz "Avant". Vēl jo vairāk tāpēc, ka tehniski "Avant" nav pilnīgi nekādu ierobežojumu pret "Sportback". Vienlaikus pārsteidz, ka arī "Avant" iekšpusē virs durvīm nav rokturu.
Kā paskaidroja "Audi" pārstāvji, tas ir drošības apsvērumu dēļ gadījumam, ja nostrādātu drošības spilveni. Drošība ir pirmajā vietā. To apstiprina vēl kāds konstruktīvs jauninājums - stiprības balsts priekšējo durvju apakšā, līdzīgi kā "Subaru" automašīnās. Diez vai kas tāds nepieciešams, lai turētu durvis, kuras "A6 e-tron" ir ar pievilcējiem.
Papildu fiksators saistīts ar pasažieru aizsardzību sānu sadursmes gadījumā. Lai no tādas izvairītos, jābrauc prātīgi un visiem pa priekšu. "Audi S6 e-tron" maksimālais paātrinājums ir 3,9 sekundes līdz 100, un arī maksimālais ātrums itin nemaz neizskatās pēc elektromobiļa - 240 km/h.
Pat pie trīsreiz mazāka ātruma S6 brauc, bremzē un stūrē kā mašīna no citas līgas. Jaunā "Audi A6 e-tron" cenas Latvijā vēl nav izsludinātas. Tomēr var prognozēt, ka vienass piedziņas modeļu cenas sāksies ap 65 000 eiro, "quattro" versijas ap 80 000 eiro, bet par "S6 Audi" vēlēsies vismaz 100 000 eiro bez papildaprīkojuma.