No robežas līdz robežai – vai auto reģistrācija astoņās dažādās valstīs nav par daudz?
No brīža, kad auto noripo no ražotnes lentes, tas ne vienmēr arī paliek tajā pašā valstī. Lietoti transportlīdzekļi bieži tiek vesti uz citām valstīm, tādēļ to kalpošanas mūža laikā var pabūt vairāku īpašnieku rokās.
No visiem auto, ko "carVertical" pārbaudīja Latvijā, viens 2011. gada BMW 5. sērijas modelis ievērojami izcēlās, jo tas līdz šim ir reģistrēts astoņās dažādās valstīs. Tālu neatpalika arī 2005. gada BMW X5, 2022. gada "Audi e-tron", 2010. gada "Volkswagen Tiguan", 2011. gada BMW X5 un 2014. gada BMW 6. sērijas spēkrats – katrs no tiem ir ilgstoši izmantots sešās dažādās valstīs.
Autovadītāji parasti mēdz mainīt spēkratus ik pēc dažiem gadiem, taču uz atsevišķiem modeļiem tas nav attiecināms. Šī gada rekordists ir 2006. gada "Audi A6", kas ir pabijis 26 īpašnieku rokās. Tāpat bieži īpašumtiesības ir mainījušās 2006. gada "Škoda Octavia" un diviem BMW 5. sērijas auto – katram no tiem ir bijuši 22 īpašnieki.
"Ja auto ir bijis daudzu īpašnieku rokās, ir vērts pārbaudīt, kāpēc tā ir noticis. Parasti šoferi maina automašīnas ik pēc 4-6 gadiem. Taču spēkrats, kura īpašnieki mainās ik pēc gada vai pat dažiem mēnešiem, iespējams, ir ar nopietnām tehniskām problēmām. Autovadītāji, kas iegādājas no ārzemēm ievestus transportlīdzekļus, zināmā mērā riskē, jo var būt grūti izsekot, cik daudz cilvēku rokās tie ir pabijuši. Taču, pieaugot auto vēstures pārbaudes pakalpojuma popularitātei, šāda informācija var būt iegūstama jau dažu sekunžu laikā," saka Mats Buzelis, "carVertical" komunikācijas vadītājs.