Gala ziņojuma iekļautajā pielikumā norādīts, ka līdz 2030.gadam nebūs iespējams izbūvēt gan pasažieru trasi caur Rīgu, gan kravu, pasažieru trasi caur Salaspili.
Tāpat ziņojuma pielikumā norādīts, ka maksimālu sociālekonomisko "Rail Baltica" pievienoto vērtību Latvijā, Baltijā, kā arī Eiropas Savienības (ES) transporta pamattīkla Ziemeļjūras-Baltijas un Baltijas jūras-Melnās jūras-Egejas jūras transporta koridoru ietvaros iespējams sasniegt, vienīgi pabeidzot projektu pilnā apmērā.
Tādēļ ir svarīgi turpināt koridora sagatavošanas darbus - projektēšanu, nekustamo īpašumu atsavināšanu - visos posmos, lai būvniecību varētu veikt, tiklīdz būs pieejams finansējums. Prioritāri ir izbūvējami 1. kārtas posmi, pārējie ir īstenojami atkarībā no pieejamā finansējuma - secīgi pēc 1. kārtas pabeigšanas vai, ja ir pieejams papildu finansējums, jau paralēli 1. kārtai.
Šādu pieeju apstiprinot arī Eiropas Komisijas (EK) pārstāvji, un to plānots nostiprināt sagatavošanas procesā esošajā EK "Rail Baltica" projekta Ieviešanas lēmumā, teikts gala ziņojuma pielikumā iekļautajā informācijā.
Jau ziņots, ka Satiksmes ministrija (SM) ir slēpusi Ministru kabinetam patieso "Rail Baltica" projekta izmaksu pieaugumu, to pārrēķinot 2016.gada cenās, lai sadārdzinājums neizskatītos tik liels, teikts dzelzceļa projekta "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas gala ziņojumā.