Komentējot, kāds būtu ietaupījums, ja tiktu būvēts viensliežu ceļš uz viensliežu uzbēruma, SM norādīja, ka ietaupījuma apmērs vēl tiek precizēts, taču atšķirība starp divsliežu un viensliežu uzbērumu nav tik būtiska.
Viensliežu posmos uzbēruma platums augšējā virsmā ir vidēji 7,6 metri (3,8 metri uz abām no centra). Vienlaikus 0,8 metru paplašinājums paredzēts kabeļu izvietošanai, nodrošinot nepieciešamo sakaru līdzekļu, elektroapgādes un citu infrastruktūras izvietojumu. Divsliežu un vairāksliežu posmos, staciju teritorijās un citos uzbēruma platums augšējā virsmā attiecīgi pieaug līdz apmēram 12 metriem, skaidroja ministrijā.
SM informatīvajā ziņojumā teikts, ka pirmās kārtas pārrobežu savienojuma ieviešanas kopējās izmaksas, ņemot vērā, ka tiktu būvēts viensliežu ceļš uz divsliežu uzbēruma, no Igaunijas robežas līdz Lietuvas robežai, izmantojot tikai kravu apvedceļu caur Salaspili, ir 4,5 miljardi eiro.
SM uzsver, ka šīs aplēsēs ir balstītas uz sākotnējo tehnisko izpēti un tajā piedāvātajiem tehniskajiem risinājumiem. Aktīvi sadarbojoties visām iesaistītajām pusēm, tostarp būvprojekta sagatavošanas laikā, būs iespējams mainīt un vienkāršot tehniskos risinājumus, kas varētu būtiski samazināt nepieciešamo investīciju apjomu.
Jau ziņots, ka valdība 10.decembrī konceptuāli vienojās par "Rail Baltica" pirmās kārtas ieviešanas scenāriju.
Prioritārie uzdevumi "Rail Baltica" pirmajā kārtā būs izveidot "Rail Baltica" pārrobežu savienojumu no Lietuvas līdz Igaunijas robežai secīgi un atbilstoši finansējuma piesaistei, kā arī būvdarbu pabeigšana "Rail Baltica" pasažieru stacijā Rīgas lidostā un Rīgas Centrālas dzelzceļa stacijas dienvidu daļā minimālajā tvērumā, lai nodrošinātu to funkcionalitāti esošajā dzelzceļa infrastruktūrā, kā arī Salaspilī (Daugavkrastos) nodrošinot pārsēšanās iespēju starp "Rail Baltica" un esošo 1520 milimetru (mm) dzelzceļa tīklu.