FM norāda, ka "Rail Baltica" ir viens no lielākajiem un stratēģiski svarīgākajiem projektiem reģionā, kas ir būtisks ne tikai Latvijas, bet visas Baltijas valstu ekonomikas izaugsmei un mobilitātes attīstībai. FM aicina SM uzlabot informācijas pieejamību un stiprināt sadarbību, lai "Rail Baltica" īstenošana notiktu atbilstoši plānotajam un caurskatāmi.
Tāpat FM apliecina gatavību arī turpmāk konstruktīvi sadarboties un iesaistīties jautājuma risināšanā savas kompetences ietvaros, lai nodrošinātu valsts budžeta līdzekļu efektīvu izlietojumu un veicinātu sabiedrības uzticību lielo infrastruktūras projektu vadībai.
Jau ziņots, ka Saeimas parlamentārās izmeklēšanas komisijas gala ziņojumā teikts, ka SM ir slēpusi Ministru kabinetam patieso "Rail Baltica" projekta izmaksu pieaugumu, to pārrēķinot 2016.gada cenās, lai sadārdzinājums neizskatītos tik liels.
Izmeklēšanas komisija ir konstatējusi, ka SM jau savās 2021.gada prezentācijās "Rail Baltica" projekta izmaksas ir uzrādījusi 3,4 miljardu eiro apmērā un 2021.gada rudenī tika informēta, ka "Rail Baltica" projekta kumulatīvās izmaksas ir 5,3 miljardi eiro bez inflācijas.
Kopumā komisijas gala ziņojumā ir ietverti 29 secinājumi, 16 priekšlikumi un nosauktas 18 personas, kuras komisijas ieskatā pieļāva kļūdas, apdraudēja projekta īstenošanu un nepieņēma pietiekami aktīvu pozīciju šī projekta īstenošana.
Tostarp komisija secinājusi, ka, izvērtējot Latvijas valdības lēmumu pieņemšanas ātrumu un pieejamo finansējumu projektam, komisijai rodas pamatotas šaubas, ka "Rail Baltica" projekta pirmā kārta varētu tikt realizēta līdz 2030.gadam, jo paredzamais pamattrases pabeigšanas termiņš ir atkarīgs no finansējuma pieejamības.