Ziemā eļļas līmenis var būt nedaudz zemāks nekā vasarā – aptuveni trešdaļa starp eļļas līmeņa mērstieņa minimālo un maksimālo atzīmi. Šāds līmenis palīdz dzinējam ātrāk sasniegt optimālo darba temperatūru aukstos laikapstākļos. Taču eļļas līmenis nekad nedrīkst nokrist zem minimālās robežas, norāda “Total Energies” eksperts Andžejs Hušatinskis.
Brauciena turpināšana – risks dzinējam
Braukšana ar zemu eļļas līmeni rada nopietnu risku dzinēja darbībai. Eļļa kalpo arī kā dzesēšanas šķidrums. Tāpēc nepietiekams eļļas daudzums var izraisīt dzinēja pārkaršanu un neatgriezeniskus bojājumus, brīdina eksperti.
Rāma, plūstoša braukšana līdz tuvākajam autoservisam vai veikalam, kur plānojat iegādāties piemērotu eļļu, dzinējam nekaitēs. Taču, ja braucat, maksimāli noslogojot dzinēju, kalnainās vietās vai ar piekabi, tas jau var negatīvi ietekmēt dzinēja darbību.
Ir svarīgi saprast, ka pārāk mazs eļļas daudzums jebkurā gadījumā pasliktina dzinēja darbību un apzināti ignorēt šo faktu nebūtu prātīgi. Ja brauciena laikā pamanāt, ka eļļas līmenis ir minimāls, sākotnēji pietiks, ja pievienosiet 0,5 litrus piemērotas eļļas. Šāds daudzums parasti veido aptuveni 10–20 % no kopējā eļļas tilpuma standarta dzinējos.
Kvalitatīva eļļa – ilgtermiņa risinājums
Informāciju par automašīnai piemērotas eļļas specifikāciju vajadzētu meklēt zem automašīnas motora pārsega, kur atrodams pēdējās eļļas maiņas ziņojums. Ja šādu informāciju neizdodas atrast, to var pārbaudīt servisa grāmatiņā.
Ja nezināt, kāda eļļa ir piemērotākā jūsu auto, izvēlieties augstas kvalitātes produktu. Pastāv lielāka iespēja, ka šāda eļļa atbildīs visiem dzinēja parametriem. "Vienlaikus ārkārtas situācijās labāk ieliet vidējas klases eļļu nekā neko. Servisā to varēsiet nomainīt pret ražotāja ieteikto," uzsver "Total Energies" eksperti.
Regulāra eļļas kvalitātes un daudzuma pārbaude ir būtisks solis, lai nodrošinātu dzinēja ilgmūžību. Atbilstošas kvalitātes eļļa ne tikai garantē optimālu dzinēja darbību, bet arī samazina degvielas patēriņu un emisijas, kas ir būtiski gan makam, gan videi.