"Odometra krāpniecības kā tendences atrisināšana nav viegla. Zinoši pircēji var saskatīt nesaderīgas detaļas, vizuālas nepilnības, kā dēļ rastos aizdomas par spēkratu. Taču ļaudis ar mazāku pieredzi ir sliktākā pozīcijā, tādēļ nereti pēc pirkuma veikšanas var atklāties, ka noskatītais spēkrats nemaz nav tik labs kā cerēts. Iegūstot starptautiskus datus par nobraukumu, bojājumiem, īpašumtiesībām un reģistrāciju no vairāk nekā 40 valstīm, var pircējiem palīdzēt. It īpaši tiem, kas pārbauda no ārzemēm ievestus transportlīdzekļus," skaidro "carVertical" pārstāvis Buzelis.
Galvenās prioritātes – datu ticamība, drošība un mērogs
Patiesi dati jau pasargā vairākus miljonus auto pircēju, nodrošinot drošu un uzticamu informāciju, lai izvairītos no potenciālām ķibelēm.
"Dati ir tie, kas palīdz novērtēt automašīnas tehnisko stāvokli un pieņemt lēmumu par pirkumu. Un tagad tas ir vieglāk nekā jebkad. Sadarbība ar uzticamiem un drošiem datu avotiem ir sevi attaisnojusi. Pats labākais, šādi ievācot informāciju, – neviens nevar rediģēt vai dzēst jebkuras automašīnas datus. Tas rada būtiskus šķēršļus krāpniecībai. Tādēļ krāpnieki labi zina, ka nespēs izlabot slikta tehniskā stāvokļa spēkrata vēsturi," saka "carVertical" eksperts.
Buzelis arī norāda, ka, sadarbojoties ar drošības iestādēm, policiju, finanšu uzņēmumiem, nacionāla vai pavalstu līmeņu reģistriem, bezpeļņas organizācijām un automašīnu sludinājumu portāliem vai dīleriem, rodas ne mazums izaicinājumu, kas ir jāatšķetina informācijas tehnoloģiju ekspertiem, pirms iegūtie dati auto pircējiem ir noderīgi.